דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / השיטה של החיבור הכולל

השיטה של החיבור הכולל

שאלה: מדוע ישראל מוקפת מבחינה גיאוגראפית על ידי אויבים, שלוחצים עליה מכל הצדדים?

תשובתי: רק כדי שאנחנו נצא לדרגה הבאה, דרגה של שיתוף פעולה הדדי מלא. זהו אותו המצב, הדוגמה שהעולם מצפה לה מאיתנו, מפני שאין לו פתרון למשבר הכולל, בדיוק כפי שלנו אין פתרון לעימות במזרח התיכון. אם אנחנו נפתור את בעיית החיבור שלנו, אז העולם בהדרגה במקביל יפתור את בעיית המשבר.

שאלה: האם יוצא, שכל מה שמתרחש בישראל יתרחש גם בעולם כולו?

תשובתי: ללא שום ספק! מפני ששיטת החיבור הכולל נמצאת דווקא אצלנו. לפי השיטה הזאת חיינו לפני אלפיים שנה. אנחנו הראשונים שמימשנו אותה אז בתוכנו, על זה התקיימה המדינה שלנו. ועכשיו זו לא מדינה שלפי עקרונותיה אנחנו צריכים להתקיים, כי אנחנו צריכים לחיות בחיבור כולל בינינו, בכך שמתעלים מעל לאגו ההדדי שלנו, בכך שעולים מעל הטבע העכשווי שלנו.

שאלה: אז איך ישראל המודרנית צריכה להתקיים עם השכנים שלה?

תשובתי: מבלי לשים לב אליהם בכלל. אם אנחנו נתחיל לעסוק בחיבור עצמי, אז אנחנו נראה באיזו מהירות, תוך מספר שבועות, אנחנו ניצור בתוכנו ומסביבנו שדה חיובי. הם יפסיקו לגעת בנו. וכל העולם יתחיל להרגיש כלפינו חסד וטוב לב במקום שנאה.

שאלה: כלומר, לא צריך לנקוט בשום פעולות הגנה?

תשובתי: פעולות ההגנה דרושות, אך הן תעזורנה רק באופן זמני.

צריך לפעול במקביל, אבל רק כדי שיהיה לנו זמן להשיג את אותו כוח החיבור, שנקרא "ערבות הדדית". הוא נמצא בדרגה יותר עליונה מכל שאר הכוחות שבעולם שלנו, מפני ששייכת לדרגת "אדם". בינתיים אנחנו נמצאים במצב של הטבע הדומם, הצומח והחי. בשום מקום בעולם עדיין לא נוצרה חברה כאחד שלם. אבל אנחנו יכולים לעשות את זה, והיום העולם זקוק לזה, מפני שאין לו פתרון למשבר.

את השאלה הזאת אפשר לפתור רק על ידי חיבור הדדי, חיבור נכון בינינו. אז אנחנו ניכנס לאיזון גם עם הטבע וגם עם כל התכונות שלו, כי אם האדם מתחבר בצורה נכונה עם האחרים, אז הוא יוצר בתוכו תכונה חדשה, כוח חדש, שמעלה אותו ומשפיע בצורה טובה על כל שאר דרגות הטבע.

זה לא חיבור פשוט שאותו אנחנו התרגלנו לתאר לעצמנו, אלא הבנה רצינית ומפוכחת של זה, שללא החיבור אנחנו לא נמצא את אותו הכוח שיאזן את האגו שלנו.

אנחנו זקוקים לכוח חיובי שמאזן את הכוח השלילי, ואז, בעזרת שני הכוחות, אנחנו נוכל להתקדם קדימה, וכך גם נחדיר את האיזון הזה לעולם. אז העולם יתחיל בהדרגה להיפטר מהמשבר, יתחיל להבין שדווקא בעזרת האיזון בין בני האדם, בעזרת ההשלמה ההדדית זה את זה הם יוכלו להתגבר על מה שקורה מסביב. אנחנו מכנים את זה "ערבות הדדית".

האנשים הופכים להיות מחוברים בלבבות, במחשבות, בכך שמבינים שהם שייכים לאחד יחיד שלם. אז יופיע בהם הכוח העליון, שבאמת מיישר את כל המתח, מסלק את כל העימותים ומביא הכול למצב של איזון.

מתוך שיחה על המצב בישראל, 22.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
על מה לסמוך? 
יציאה ממצב ללא מוצא
התיקון מתחיל מאלה שהתעוררו

One comment

  1. עם ישראל שרד את השואה
    שלכל הדעות היתה הפשע העולמי הגדול ביותר בהיסטוריה ושקרוב לודאי
    שאף עם אחר לא היה שורד אותו , כזה פשע
    שרק לאחריו התגלה חיבור בעם, ןהמדינה הוקמה בזכותו
    כך שלמול האופטימיןת שהרב מגלה ביכולתו של העם להתחבר ולהיוושע
    מוכיח הנסיון שרק לאחר מלחמה עולמית עם אובדן עצום לעם ישראל יתרחש אולי הנס והעם יתחבר למענ הצלתו ולמען הצלת העולם כולו,
    כמובן שאני משוכנעת מדברי הרב (וספקנית כאחד
    )

    אני צופה בו ובתלמידיו יום וליל בדביקות ובאהבה גדולה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest