דף הבית / כלכלה / כסף / השוק השחור מספק תעסוקה למחצית מתושבי כדור הארץ

השוק השחור מספק תעסוקה למחצית מתושבי כדור הארץ

Laitman_2011-01-27_3651_w.jpg

מתוך ספרו של ר. נויבירט "תחכומים עממיים":

מתרחש גידול גלובלי של כלכלת הצללים: העסקים הקטנים הבלתי חוקיים שאינם משלמים מיסים, מהווים מחזור של עשרות טריליוני דולרים, ומספקים עבודה למחצית מכוח העבודה של העולם. בזמנים של שפל השווקים השחורים גדלים, מוסיפים מקומות עבודה, מגדילים את המכירות ומשפרים את חייהם של מאות מיליוני בני אדם.

האנשים מתפרנסים ממסחר רחוב בלתי חוקי, אינם רואים בעצמם פושעים, הם רואים בכך תמיכה במשפחה, מציעים מקומות עבודה, יכולים לכלכל את משפחתם.

במדינות המתפתחות זהו החלק היחיד של הכלכלה שגדל, בעוד שהכלכלה החוקית נמצאת בקיפאון. זאת משום שהיא מבוססת אך ורק על יזמות בלי גבול, בלי סחבת ובלי שחיתות, היא מבוססת על היצע של סחורות שההמונים בדרך כלל אינם יכולים להרשות לעצמם בשל המחירים הגבוהים. היא גדלה כיוון שהאנשים ממשיכים לצרוך, הם צריכים לאכול משהו ולהתלבש במשהו, והיא אינה תלויה בשפל וגאות גלובליים.

מחצית מעובדי העולם הם חלק ממערכת הצללים. לקראת שנת 2020 מספרם יהיה שני שליש. כך שאנחנו מדברים על רוב תושבי כדור הארץ.

מדובר במוצרים שנמכרים דרך קיוסקים, שווקי פשפשים. הזרם הגדול ביותר של המוצרים האלה מגיע מסין, כיוון שעם סין נוח לעבוד.

כך גם התאגידים הבינלאומיים הרשמיים רוצים להחדיר את המוצרים שלהם לשווקי הצל, להחזיק את המוצרים שלהם בקיוסקים, כי שם הרווחים, שם כל הלקוחות. דרך מפיצים רשמיים הם מפנים את התוצרת למוכרים בלתי רשומים.

התייחסותי: בעולם נוצרה מערכת כלכלית מקבילה, וזה עוזר לעולם לשרוד בתנאים שבהם התאגידים רוצים לכופף תחתם את הכול ולהשתלט על כל הרווחים. כל עוד המערכות האלה תומכות אחת בשניה, אז הכלכלה הרשמית תתלה את עצמה בחבל שלה. ואילו כלכלת הצל תמשיך לעבוד עם הכנסות סבירות ועם מוצרים הכרחיים. בינתיים.

ידיעות קודמות בנושא:
לפתוח את הקלפים, רבותי!
ההצלחה היא לא בצמיחה, אלא בחלוקה
הכלכלן "רשם" לכלכלות  העולם "צום רפואי"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest