דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השבת היא גמר התיקון

השבת היא גמר התיקון

ספר הזוהר, פרשת ויקהל, ק"פ: "מהי שבת, דהיינו למה נקראת בשם שבת. אלא סוד הדבר, כיון שעלתה נקודה זו, ואורה מאיר, אז היא מתעטרת באבות, שהם חג"ת דז"א, להיות אחד, ונקרא הכל שבת, דהיינו המלכות עם האבות ביחד, נקראים שבת. שבת היא אותיות ש-בת, כי ג' ווין שב-ש', רומזים על ג' אבות חג"ת. והיא שנקראת בת מתעטרת בהם".

השבת היא הדרגה הגבוהה ביותר, כנגד גמר התיקון, האלף השביעי. ששת אלפים הם כנגד שש הספירות של זעיר אנפין, שאת תכונותיהן אנחנו צריכים לקבל בתוך המלכות. המלכות נכללת מהשפעות שש התכונות האלו של זעיר אנפין: חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, ואז היא נעשית מוכנה לקבל את האור בחיבור עם הזעיר אנפין. זהו החיבור של הבורא (האור) והנברא (השכינה, המלכות, הרצון).

המלכות כונסת את כל הנשמות, הרצונות המתוקנים, שנמצאים במצב השבור האגואיסטי בעולמות בי"ע. כמובן, כל עוד המלכות אינה נכללת מכל התכונות של זעיר אנפין, היא אינה ראויה להיות איתו בחיבור. בכל התכונות שמתגלות בה, היא חייבת להיות בהתאמה לזעיר אנפין.

אם כך, המלכות מקבלת בכוונה על מנת להשפיע, בהתאמה לזעיר אנפין, כדי להיות דומה לו. בכך היא עולה, מתלבשת עליו ומשיגה את מדרגת "ש-בת". על אף שהיא בת, היא מצליחה להגיע לשלושת הקווים העליונים, "ש", שהם האבות, חג"ת.

וכך גם אנחנו, במשך כל התיקונים שלנו, איננו מרגישים את התועלת מהם כל עוד לא הגענו לסופם. ואז מתגלים כל התיקונים שעשינו על עצמנו במשך ששת ה"ימים" או ה"אלפים", ומתגלה "יום השבת" או "האלף השביעי".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 06.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האצת קצב ההתפתחות
אגו גדול – תיקון גדול
להתחבר מחדש במלכות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest