דף הבית / כללי / השאלון המהיר – 17.06.2018

השאלון המהיר – 17.06.2018

שאלה: לשם מה נחוצה לכוח העליון הטוב, מערכת כוחות שליליים להנהגה?

תשובתי: כדי לתת לאדם בחירה חופשית.

שאלה: האם אפשר לומר, שכל מעשי השוד, גנבה, אלימות, רצח מקורם במערכת של הכוחות השליליים?

תשובתי: כל עוד אנחנו נמצאים בתוך האגו, מערכת הכוחות החיובים נראית לנו כשלילית. לכן, זו בעיה לדבר על משמעות של טוב ורע, במצבנו המקולקל.

שאלה: כאשר אני שומע שמישהו יוצר עבורי את תנאי החיים, נדמה לי שיש איזה תסריטאי עם יחס אישי כלפיי שמוביל אותי אליו. האם זה נכון לתפוס את המערכת העליונה בצורה כזאת?

תשובתי: נכון. אבל "התסריטאי" פעם מושך אותך ביד שמאל, פעם ביד ימין ולפעמים שם לך רגל. הוא מוביל אותך, בכזאת צורה שתבין את הדרך ותתחיל להשתתף בה בעצמך.

שאלה: מאיזה עולם מתחילה חלוקת המערכות לטוב ורע?

תשובתי: מעולם האצילות. עולם האצילות זה עולם של טוב. הרע נמצא בעולמות בריאה, יצירה ועשיה. אבל גם בהם יש חלק טוב וחלק רע.

שאלה: אין שום שאלה או התרעמות כלפי חכמת הקבלה, זוהי אמת מוחלטת, שאותה אני לומד כל החיים. אבל מה שמדהים אותי זה העדר של רגישות. מעולם לא הייתי כל כך רחוק רגשית מהבורא, כמו עכשיו. מה העניין?

תשובתי: טוב מאוד, זה גילוי של האמת. אתה באמת רחוק מאוד מהבורא. זה שאתה מרגיש את זה, זו כבר התקרבות, איזו שהיא אמת, תנועה קדימה.

שאלה: הבורא ברא שני כוחות, רצון לקבל ורצון להשפיע, כדי שבסופו של דבר נגיע להכרה מלאה שהם לא קיימים, אלא ישנה אמת אחת: "אין עוד מלבדו"?

תשובתי: כדי להשיג את האמת העליונה הזאת, אנחנו חייבים לאסוף את כל ההרגשות, המחשבות והפעולות השליליות והחיוביות ולהתחיל לשלב ולהתאים ביניהן כדי שתיווצר מערכת שתראה לנו את מחשבת הבריאה העליונה. אין יותר שום דבר, רק נקודה בכתר, תחילת הנברא.

שאלה: האם מקובל מקבל יותר מידע בשל רגישות גדולה יותר של הנשמה שלו?

תשובתי: נשמה, זו תכונת השפעה שאותה האדם רוכש. אם אין לאדם את תכונת ההשפעה, אז גם אין לו נשמה. רק בתכונת ההשפעה האדם יכול להבין באיזו דרגה הוא נמצא.

שאלה: מאיפה מגיעות כל התכונות השליליות אם הן לא קיימות בשורש שלנו, הרי כל מה שקיים נברא על ידי הבורא, או שהתכונות השליליות הללו פשוט מהוות את הצד ההפוך של השורש, ותפקידנו לחבר הכול בתוכנו?

תשובתי: כאשר יש משהו אחד, אז כנגדו צריכה להתגלות באופן ברור התכונה המנוגדת לו. לא יכול להיות אחד ללא השני, רק הבורא. אם קיימת מערכת של כוחות חיוביים, זה אומר שקיימת גם מערכת של כוחות שליליים.

שאלה: יצר הרע שנברא על ידי הבורא, מיד היה  שווה לו בגודלו, או שהוא התפתח במשך אלפי שנים והפך להיות כזה?

תשובתי: טוב ורע נבראו אחד כנגד השני על ידי כוח עליון אחד, שמשוחרר למעשה גם מטוב וגם מרע. הטוב והרע תמיד מאוזנים, אבל לא בעולם שלנו, אלא במדרגות רוחניות.

מתוך שיעור וירטואלי, 17.06.2018

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest