דף הבית / חינוך, ילדים / הרצונות שאני לא בוחר

הרצונות שאני לא בוחר

שאלה: עד כמה מפורט ומקיף צריך להיות קורס היסודות בנושא "האבולוציה כהתפתחות האגואיזם"?

תשובתי: עד כמה שרק אפשר, מפני שממנו נובעים כל יתר הקורסים, שהם קורסים פרטיים בפיתוח הקורס העיקרי.

לאחר מכן יש את הקורס על הבחירה החופשית: האם היא קיימת בכלל, ומהי. זהו קורס מקיף ביותר, עם המון נושאים, מפני שאנחנו לא רק לומדים האם ישנה בחירה חופשית, במה היא מתבטאת וכיצד לממש אותה, אלא באילו חלקים של הטבע היא בדיוק קיימת, האם יש אותה לאדם, באיזה שלב של ההתפתחות, כיצד ניתן להבדיל בין חופש בחירה לחוסר בחירה, וכן הלאה.

הרי אנחנו לא יודעים מהיכן מופיעים בנו הרצונות. נראה לי שהם שלי, ולמעשה, מישהו מכניס לי אותם. מאיפה? למה? מתעוררים בי רצונות כתוצאה מהשפעת הסביבה: אני צופה בטלוויזיה ולפתע מתחיל לרצות את מה שמראים לי, וזה נתפס בתת-ההכרה שלי כרצון הפרטי שלי. למחרת אני כבר רוצה לרכוש את מה שראיתי אתמול בטלוויזיה, ואני חושב שאני מממש את הבחירה שלי. כולנו מבינים שבצורה כזאת קונים אותנו ומוכרים לנו.

את כל זה צריך להסביר, מפני שזה קשור לקבלת ההחלטות, להכרה מהו חופש הבחירה שלי, האם אני יכול להיות חופשי מהרעיונות והערכים השונים שנכפים עליי, שלמעשה הם לא ערכים ולא רעיונות, אלא סתם ביזנס.

כל נושא שאנחנו מפתחים ומלמדים, מספק לאדם שדה פעילות נרחב. ולכן העברת המידע צריכה להיות רחבה, ולכלול דוגמאות רבות ודיונים רבים. לפעמים, כשמציגים לאדם את החומר בצורה פרונטלית, "ישר בפנים", הוא לא תופס אותו, אלא רק דרך הסברים כלשהם, דרך משחקים, דרך מצבים שונים, הוא מתחיל להבין על מה סיפרו לו אז.

מתוך שיחה בנושא החינוך האינטגרלי, 12.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"חופש" כפוי
חיפוש החופש
מה לעשות עם הבחירה שלי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest