דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרצון העליון, "משה"

הרצון העליון, "משה"

מדובר על עבודה בדרגת השגה יותר גבוהה. נניח, שהאדם בונה את ביתו, ואחרי שהקים את המבנה הוא עוסק בעבודות גימור ועיצוב פנים. הקמת המבנה היא עבודה פשוטה שבדרך כלל עושים פועלי בניין, ובתוך הבניין עושים עבודות אחרות בסדר גודל שונה.

כך גם בעבודה הרוחנית, הכול תלוי בדרגת הרצון לקבל: שורש, א', ב', ג', ד'. עבודת "משה", זאת העבודה הגבוהה ביותר בדרגה האחרונה, שמבדילים בה בהרבה תתי דרגות נוספות: כוהנים, לויים, וכן הלאה, כל מה שהאדם עושה בעזרת הרצון העליון שלו שנקרא "משה". רצונות בדרגה יותר נמוכה בונים את המשכן. בדרגה עוד יותר נמוכה, כאלה שנמצאים מסביב למשכן עושים עבודות מסביב, וכן הלאה. לכן, כל דרגה רוחנית שונה לגמרי יחסית לדרגות האחרות.

כשאדם מבצע פעולות רוחניות בדרגות שונות, יש לו כל פעם הבנה חדשה. למשל, "עולם העשיה" (הדרגה הנמוכה ביותר) נמצא בדרגת מעשה. העולם הבא הוא "עולם היצירה". "עולם הבריאה" נמצא בדרגה שבה האדם הופך לשותף של הכוח העליון. "עולם האצילות" הוא עולם הכוונות. האדם שעוסק בעבודתו הכללית הרוחנית עולה בהדרגה בסולם של העולמות ועובר את כל ארבע דרגות העבודה, והדרגה העליונה שבהן היא דרגת "משה".

שאלה: מסתבר, שעכשיו, כשבית המשכן מוכן, צריך להתחיל לטהר אותו? במילים אחרות כשמשה מטהר את המשכן, הוא מביא קורבנות?

תשובתי: לא, אחרי שהכול מוכן מתחילה העבודה עם הכלי המוכן.

כי המשכן, החצר, וכל מה שנמצא בתוך המשכן, כולל הקישוטים, הם לא פרטים גשמיים, אלא חלקי נשמת האדם. הם כבר מתוקנים ונמצאים בהתאמה ביניהם, כאשר הרגש והכוונות של האדם נמצאים ביחס מסוים, וכל הרצונות והמחשבות שלו מכוונים להשפעה לזולת ודרך הזולת לבורא, כפי שנאמר "מאהבת הבריות לאהבת ה'". אחרת, אהבת הזולת לא תביא שום תועלת ואנחנו לא נשיג את המטרה, מפני שהזולת הוא הבורא. בכל מקרה, עלינו כל הזמן לשמור על הסדר הזה – מאהבת הזולת לאהבת ה'.

לכן, חייבים לחבר את כל המשוואה כדי שהיא תוכל להתגלות בתוך האדם, כלומר את כל הרגש, המחשבות, היחס כלפי הסביבה, הקבוצה, העם, עם קבוצת אנשים קטנה או גדולה. זאת נשמת האדם.

בעולם שלנו, הנוסחה הזאת מתממשת בתוך האנשים. אבל, כאשר האדם מתחיל לעבוד איתה, הוא מתחיל להרגיש לא את האנשים, אלא מחשבות ורצונות פנימיים. ואם למרות האגו שלו הוא מתחבר איתם, הוא מרגיש שיש לו התנגדות, מה שנקרא "יצר רע", שאם הוא מתקן אותו, הוא מתחיל להרגיש בתוך זה את הבורא. זה נקרא שהשוכן נמצא בתוך המשכן.

שאלה: מה זאת אומרת, שהבורא פונה למשה בנוגע לעבודה יותר חשובה, שהיא, הסברים לעם בנוגע לחוקי הקורבנות?

תשובתי: משה הוא חלק מהנשמה שלנו שנמצא בקשר עם הבורא. דרכו אנחנו מקבלים את כל הפקודות, הגילויים, הבירורים, כל מה שנחוץ לנו כדי להידמות לבורא ולעלות לדרגת ההשפעה והאהבה, לדרגת "אדם", דרגת "עץ הדעת".

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 13.11.201

ידיעות קודמות בנושא:
בשרות הבורא
יקר יותר מכל היקום
להתחבר לדרגת "משה"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest