דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / הרצון הגדול שקובע את החיים

הרצון הגדול שקובע את החיים

laitman_2009-08_2577-70.jpg

הרצון תמיד ישאר רצון ליהנות, הכולל בתוכו חלקים שונים שאינם דומים ואינם קשורים זה לזה. כמו בגוף האדם, לא ניתן להשוות בין פעולת הכבד, הלב, המוח או הכליות, כיוון שכל איבר בנוי מתאים משלו, המנוגדים לאלו של האיבר האחר. אם היינו לוקחים חלק מאיבר אחד ומשתילים אותו באיבר אחר, הוא היה מרעיל את האיבר והורג אותו, עד כדי כך הם שונים וזרים זה לזה. שיתוף פעולה הרמוני יחד למען מטרה משותפת, מאחד אותם והופך אותם לגוף אחד.

לכן, כאשר אנו קוראים על כל המערכות הרוחניות הגדולות הנמצאות בתוך הגוף של הנשמה, כמו איוב, פרעה, ישראל, אברהם, הם נראים לנו כסותרים זה את זה. אבל – אין לבטל אף תכונה! צריך רק לתקן את התכונות, על מנת שבסופו של דבר הן תתכללנה בכוונה אחת, למען הבורא. אז ימצא מקום גם לפרעה ולאיוב, לבלעם, לבלק ואפילו לעמלק. לא יהיה רצון אשר לא יצטרף אל אותה כוונת ההשפעה האחת.

הרצונות ישארו שונים, אבל אף אחד לא ירגיש בהבדל! אחרי הכל, כל חלקי המערכת יפעלו בהרמוניה, שיתוף פעולה הדדי וחיבור ביניהם על מנת להידמות לבורא, להיות כמוהו. להידמות לו הכוונה להעתיק את המערכת שהוא מציג לנו כדוגמא דרך ספר הזוהר. כפי שאנו מראים דוגמא לילד כיצד יש להתנהג בעולמינו, והוא שואף לחקות אותנו. כך גם אנחנו צריכים לשאוף לדעת כיצד לחבר את כל רצונותינו, שאיפותינו, מחשבותינו וכוונותינו למערכת זו, שעליה אנו קוראים בספר הזוהר.

אנחנו מבינים מעט מאד, כמו ילד קטן אשר בקושי מבין על מה מדברת אמו. הוא עדיין אינו יודע דבר, אלא רק שואף לדעת! כמה הילד הקטן מתקשה להבין את אמו, ואיזה מאמץ גדול הוא משקיע בכך! הוא אינו מכיר שפה מדוברת או שפת סימנים, אינו מכיר את העולם שבו הוא נמצא, הוא אינו מכיר דבר! שימו את עצמכם במקומו – זהו בדיוק המצב שספר הזוהר מצייר לנו עכשיו.

אני עומד מול המבוגרים, אנשים גדולים, מקובלים, אשר מספרים לי על עולם לא מוכר, שעליו איני יודע ואינני מבין דבר. אך קיים הבדל אחד בין הילד בעולם שלנו לביני, בילד טבוע האינסטינקט לחקור את העולם! זו תשוקה גדולה המגדירה את חייו. לעומת זאת, אנו בעצמינו חייבים לבנות את ההשתוקקות להכיר את העולם הרוחני על ידי ספיגתה מהסביבה, כלומר מאיברים של אותו הגוף, מחלקי הנשמה שלי שאני מאחד ומחבר אליי, במטרה להכיר את המערכת כולה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 17.01.2010

רשומות קודמות בנושא:
אדם נמצא באיחוד עם הבורא
עולם רוחני – זה פשוט מאוד!

One comment

  1. אני מקשיבה לשיעורים בכל לילה זו השנה החמישית, לאחרונה הצטרפתי לקבוצה הוירטואלית.

    למקרא המאמר (והקשבה גם בוידאו) עולה בי השאלה האם להרשות או לא להרשות לדמיון להיות מעורב בזמן קריאה בספר הזוהר, ואם בכלל הבחירה היא בידי לעניין זה.

    הדבר אמור לגבי דימויים שיכולים להיות מופשטים ולא לקוחים מעולם זה, או הדמויות הלקוחים מהמקרא שהם גם היסטוריות ומהעולם הזה.

    ובקיצור, האם עלי לסלק כל דימוי שעולה בי בעת הקריאה בזוהר והאם נכון הוא ויתכן שהדמיון פשוט מתנדף בתהליך ההתפתחות הרוחנית?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest