דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / הרצאה בבית "קבלה לעם", 09.08.11

הרצאה בבית "קבלה לעם", 09.08.11

laitman_2011-03-22_1875-70.jpg

הרצאה פומבית לקהל הרחב נערכה בבית "קבלה לעם" בנושא "ט' באב – שורש החורבנות".

ההרצאה נערכת מדי יום שלישי בשעה 19:30 ומשודרת בשידור ישיר בערוץ הטלוויזיה שלנו, ערוץ "קבלה לעם", ערוץ 66 ב-HOT וב-YES, וכמו כן באתר האינטרנט שלנו "קבלה לעם" ומתורגמת סימולטאנית לשפות אנגלית, רוסית, ספרדית, איטלקית, גרמנית, טורקית.

צפה/האזן להרצאה:

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו

להלן קטעי המקור שעליהם התבססה ההרצאה:

ט' באב – שורש כל החורבנות

  • חורבן
  • הרגשת הגלות
  • השלב הבא – מגלים אהבה

חורבן

1. שכינתא בעפרא
"במקום שהלב צריך להיות משכן לאור ה', נעשה הלב מקום לפסולת וטינופת. היינו, שהשפלות לקח את כל הלב. וזה נקרא "שכינתא בעפרא".
זאת אומרת, שהיא מושפלת עד לעפר. וכל אחד ואחד מואס בדברים של קדושה, ואין שום רצון וחשק להרים אותה מהעפר, אלא שבוחרים בדברים שפלים, שזה גורם צער השכינה, בזה שלא נותנים לה מקום בהלב, שיהא משכן לאור ה'".

כתבי בעל הסולם (עמ' 515), מאמרי "שמעתי", מאמר ב' "ענין שכינתא בגלותא"

2. המתאבל על ירושלים – זוכה לראות בשמחתה
"שכל השפעות שבאות מלמעלה להנבראים, הן בחינת מלכות. נמצא לפי זה, שהמלכות אינה מכובדת אצל הנבראים, בגלל שלא רואים את חשיבותה, מה שהיא משפעת אלינו. וזה נקרא "ירושלים בחורבנה".
…ובשיעור שהאדם מצטער על חורבנה, הוא זוכה, שהקב"ה ישמע את תפלתו.
והאדם זוכה לראות אותה בשמחתה, היינו שהיא כן משפיע לו טוב ועונג. נמצא, שהפירוש יהיה, אותו אדם המצטער ומתאבל על ירושלים, מדוע היא שכינתא בעפרא, האדם הזה הוא הזוכה לראות בשמחתה".

כתבי הרב"ש, כרך ב' (עמ' 1150), שלבי הסולם, שנת 1990 – תש"ן, מאמר "מהו "כל המתאבל על ירושלים, זוכה ורואה בשמחתה" בעבודה"

3. לב האדם במחלוקת
"…"אדברה שלום בך" היינו, על ירושלים. ויש להבין לפי דרכנו ירושלים נקרא לב-העולם, ובנפש נקראת "ירושלים" לב האדם, היינו הרצון של האדם, נקראת ירושלים, ושם יש מחלוקת. היינו, הרצוניות של האומות העולם שהאדם כלול מהם, ויש שם רצוניות של ישראלים, וכל אחד רוצה לשלוט על חבירו".

כתבי הרב"ש, כרך ב' (עמ' 1450), אגרות, אגרת י"ח

הרגשת הגלות

4. המרגיש בגלות נקרא עליה בדרגה
"האדם הזה, שהוא זכה להשיג על כל פנים בחינת חסרון, היינו שהוא השיג את הגלות, לכן הוא יכול לבקש על גאולה. מה שאין כן אלו אנשים, שהם לא מרגישים שיש גלות, איך הם יכולים לבקש שיוציאם מהגלות. נמצא, זה שהאדם מרגיש שהוא נמצא בגלות, כבר נקרא "עליה בדרגה". ועליו מוטל לבקש מילוי עבור הכלל כולו".

כתבי הרב"ש, כרך ב' (עמ' 1150), שלבי הסולם, שנת 1990 – תש"ן, מאמר "מהו "כל המתאבל על ירושלים, זוכה ורואה בשמחתה" בעבודה"

5. אין פורענות באה לעולם, אלא בשביל ישראל
"וכן חיצוניות כל העולם, שהם אוה"ע, מתגברת ומבטלת את בני ישראל, שהם פנימיות העולם.
ובדור כזה, כל בעלי החורבן שבאומות העולם, מרימים ראש, ורוצים בעיקר להשמיד ולהרג את בני ישראל, …"אין פורענות באה לעולם, אלא בשביל ישראל". …שהם גורמים, עניות וחרב ושוד והריגות והשמדות, בעולם כולו".

כתבי בעל הסולם (עמ' 453) , הקדמה לספר הזוהר, אות ע"א

השלב הבא – מגלים אהבה

6. האהבה נגלית – צורה
"…יש בכל אחד מהם ניצוצין של אהבת הזולת. אלא שהניצוץ לא היה יכול להדליק את אור האהבה, שיאיר בכל הפרט. לכן הסכימו אז, שע"י התחברותם יחד אז, מכל הנצוצין ביחד יעשה שלהבת אחת גדולה".

כתבי הרב"ש, כרך א' (עמ' 23), שלבי הסולם, שנת 1984 – תשמ"ד, מאמר ט' לעולם ימכור אדם קורות ביתו

7. להגביה מטרתנו הרוחנית
"…האהבה הזו אף-על-פי שהיא רק תולדה יוצאת מן המתנה, מכל-מקום היא חשובה באין ערך על המתנה בעצמה. בדומה למלך גדול שנותן חפץ קטן לאדם, אף-על-פי שהמתנה בעצמה, אין לה כל ערך, עם-כל-זה האהבה והתשומת לב של המלך, אין קץ לערכה ויקרה. ולפיכך, היא מופשטת לגמרי מן החומר, שהוא האור והמתנה, באופן, שכל העסק וההבחן נשאר חקוק בההשגה רק באהבה לבדה. והמתנה כמו נמחקת ונשכחת מהלב. ולפיכך, נבחנת חלק…".

כתבי בעל הסולם (עמ' 34), חכמת הקבלה והפילוסופיה

8. להגביר פנימיות התורה
"…רצונו ית' "להודיע אהבתו", ויחד עם זה לתת מקום "להרחיב גבול האהבה".".

כתבי בעל הסולם (עמ' 68), סגולת זכירה

9. גילוי חכמת האמת – הגאולה השלימה
"…נתינת מקום לגילוי עבודה תיכף מגלה בשיעור גדול אור האהבה".

כתבי בעל הסולם (עמ' 69), סגולת זכירה

הרצאות קודמות:
הרצאה בבית "קבלה לעם", חיפה, 26.07.11
הרצאה בבית "קבלה לעם", מודיעין, 19.07.11
הרצאה בבית "קבלה לעם", 12.07.11

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/A5ktW

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest