דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרע מקדם יותר מאשר הטוב

הרע מקדם יותר מאשר הטוב

כנס בצרפת. שיעור מס' 4.

שאלה: האם זה מספיק פשוט להכיר בעובדה, שכל המתרחש נשלח מלמעלה, או שצריך לעשות עוד משהו?

תשובתי: זה לא מספיק לומר סתם שהכול מגיע מלמעלה. יש הרבה אנשים שמדברים כך. אבל מה שחשוב, זה לא מה שהאדם אומר, אלא כיצד הוא מגיב.

האם ההכרה בזה שהכול מגיע מלמעלה, מחייבת אותי להשיג את המקור הזה? האם אני תופס את כל מה שמתרחש כשפתו של הבורא שבה הוא מדבר איתי, והאם אני משתדל להשתנות בהתאם אליו כדי לגלות אותו, או שאני סתם אומר שכל זה מלמעלה?

אם אני מבין שהכול בא מלמעלה כדי לקדם אותי לבורא: גם האירועים הנעימים וגם הלא נעימים, אז זה לא משנה איזו השפעה אני מרגיש על עצמי, כי אני הרי רוצה להתקרב אליו. הוא יכול להכות אותי, ואני רוצה לברוח ממנו ולשכוח אותו. אבל אני צריך להתעלות מעל לאגו שלי ולומר, שלא חשוב לי כיצד הוא משפיע עליי: טוב או רע לאגו שלי.

אני רוצה תמיד להתקרב אליו כדי שהטוב והרע יהיו שייכים רק לאגו שלי, אבל לא לי עצמי, לא לתודעה שלי. ויכול להיות, שהרע מקדם אותי לבורא עוד יותר מאשר הטוב. אז שישלח לי יותר רע, ואני אתעלה מעליו.

נאמר: "אוהבי ה', שנאו רע", מפני שרע נחשב לא הצרות שאני מרגיש ולא המכות. אם משהו מרחיק אותי מהבורא, זה נקרא "רע", ואם זה מקרב אותי לבורא, אז זה נקרא "טוב".

ואז אני מיתקן בכזאת מידה, שמתחיל להרגיש תענוג בזה שמתקדם לבורא אפילו באמצעות מכות. ואת הייסורים אני מרגיש אם מתרחק ממנו, על אף שגם זה יכול להיות נעים. אם אני מקבל איזה שהם תענוגים גופניים, ובזה שעושה חשבון, מבין, שבזה התרחקתי מהבורא, אז זה גורם לי לייסורים.

כך האדם מתחיל לשנות את הרצונות הגופניים, הבהמיים, האגואיסטיים, לרצונות שתלויים מקירוב או ריחוק מהבורא, שנקראים "כלים דהשפעה". כזה תהליך אנחנו צריכים לעבור.

אם האדם עובר מרצונות כאלה לאחרים, זה נקרא שהוא עובר את ה"מחסום" ונכנס לעבודה על מנת להשפיע, ל"לשמה". עכשיו הוא מבצע את כל הפעולות רק למען ההתקדמות ומרגיש את כל ההתקדמות כנעימה, ואילו את המכות הוא כבר לא מרגיש. הוא כבר התנתק מהאגו שלו שעליו עוברות המכות, ורק נהנה מהתקדמות.

זה יכול להיראות כקשה, מסובך וקשה לתפיסה מנקודת מבט פסיכולוגית, אבל אל תדאגו, זה אפשרי ואנחנו נגיע לזה. אנחנו כבר מסוגלים לקלוט ולהבין את זה ולהתחיל לממש.

מתוך שיעור רביעי בכנס בצרפת, 11.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חקר המקור של כל המציאות
מיקוד חדש בעיניים של הקבוצה
אין עוד מלבדו: פלירט של אוהבים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest