דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרמוניה עם הבורא

הרמוניה עם הבורא

מתוך שיעור מס' 1 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה, 14.01.2011

שאלה: מהו החופש לדעתך? האם אנחנו חופשיים?

תשובתי: לדעתי החופש הוא הידמות והשתוות מלאה לבורא, כשאין לי רצונות שאינם דומים לרצונו. הרי הבורא הוא החוק המוחלט של הטבע, לא מישהו שיושב בשמיים. זהו החוק הכולל של הטבע שמנהיג את כל החלקים שלו, כולל אותי.

כעת אני נמצא בכלא. תארו את עצמכם כפותים לגמרי, העצבים בוגדים בכם, כבר אינכם מסוגלים, אתם מתפוצצים, זה פשוט נורא! במצב כזה אתם נמצאים כשאתם מנוגדים לבורא. אך אם אתם מגיעים להידמות לו, להבין אותו, לאיזון איתו, אתם פתאום מרגישים שכל האזיקים וההגבלות הללו נעלמים. אתם כמו גלגל שיניים, מוקפים מכל הצדדים בכל שאר גלגלי השיניים. אינכם יכולים לזוז לשום מקום, אפילו לא לנשום. אינכם יכולים לעשות שום דבר בשום אופן! ופתאום אתם מרגישים שדווקא ההבנה שלכם את הבורא, ההסכמה שלכם איתו, מביאה אתכם לכזה איזון, לכזה מצב של הנאה ותענוג שפשוט לא צריך יותר כלום. רוגע שכזה…

זהו כבר מצב של "חסדים", כשאתם נמצאים בתכונה שנקראת אמונה. אינכם זקוקים יותר לשום דבר, חוץ מלהשתוות לתכונותיו. ומה שלא יתרחש, ברור לכם שהוא זה שמשפיע עליכם רק כדי שתמצאו אפשרות להגיע להשתוות עוד יותר גדולה.

לאחר שחוויתם סוגים שונים של פעולותיו וכלפי כולן מצאתם את ההשתוות שלכם, ועכשיו דבר אינו יכול להשפיע עליכם שלא תהיו דומים לבורא, הגעתם למצב של השפעה מלאה, של בינה. עכשיו אתם מרגישים חופשיים לחלוטין. מה הכוונה "חופשיים לחלוטין"? – אתם עדיין נמצאים בשליטתו המלאה של הבורא בדיוק כמו קודם, אך אתם מסכימים איתו לגמרי, לא בכפייה, אלא מרצונכם המלא, בהכרה שבדיוק כך הכול צריך להיות ולא אחרת. אתם נמצאים בהרמוניה מלאה איתו. זהו מצב של בינה, כשלא צריך דבר! ורק לאחר מכן מתחיל סוג אחר של עבודה, שנקרא לקבל בכוונה על מנת להשפיע.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר הזוהר", 14.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להפוך להיות בורא עבור האחרים
באזור ניטראלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest