דף הבית / אקטואליה / הרמה של המועמדים לנשיאות בארה"ב

הרמה של המועמדים לנשיאות בארה"ב

שאלה: המכון לטכנולוגיות לשוניות של אוניברסיטת קרנגי-מלון, ערך מחקר שמצא כי המועמדים לנשיאות בארה"ב מתקשרים עם ההמונים לפי רמתם האינטלקטואלית, ברמה של בית ספר. לכל אחד ניתן ציון הערכה משלו, כשדונלד טראמפ מתקשר עם ההמונים ברמה של כיתה ז', ברניס סנדרס ברמה של כיתה י' ואובמה ברמה של כיתה ט'. האם זה חשוב באיזו רמה מתנהל המגע שלהם עם הקהל?

תשובתי: לא, זה לא חשוב, מפני שהם חייבים לדבר באותה רמה של ההמונים. אינני חושב שהאינטלקט שלהם ברמה של כיתה ז' או י', אלא שהם חייבים לעשות זאת. הם מרגישים בפני מי הם מופיעים. אפשר גם לראות שבכל פעם יש להם נאום קצת שונה, בהתאמה למקום בו הם מופיעים, אם זה במרכז אמריקה, בארצות דרומיות, במזרח או במערב.

שאלה: אנחנו מדברים עכשיו על מנהיגים, האם אפשר להכניס באותה סקלה את המנהיגים היהודיים האגדיים, אברהם ומשה?

תשובתי: הם ללא ספק דיברו ברמה של העם, הרי כל השיטה של התורה מיועדת למשוך את האדם בהדרגה לדרגת הבורא. אתה מתאר לעצמך מאיזו רמה צריך להתחיל ולאיזו רמה צריך להגיע?!

שאלה: כלומר, אם באותם זמנים היה מכון כזה, הוא היה נותן למשה ולאברהם בערך את אותם הציונים?

תשובתי: לקבוצה של אברהם הצטרפו אגואיסטים גדולים שרצו להבין מה קורה איתם, מה משמעות החיים ולמה הגיע המשבר, והוא התחיל להסביר להם את זה בהדרגה. עם משה כבר היה פשוט יותר מאותה נקודת מבט, אנשים מצד אחד הבינו שהאגו עובד עליהם, אבל מצד שני, היה להם קשה מאוד להתמרד נגדו. משה מצא את עצמו בין האגואיזם לאלטרואיזם.

שאלה: האם אברהם יכול היה להיראות נאיבי ופרימיטיבי מנקודת מבטם של מדעני בבל?

תשובתי: הוא עצמו היה אחד מאותם מדענים. בוודאי, בהשוואה לְמה שהם עסקו בו, הם פיתחו את החברה, את הפוליטיקה, את התרבות ואת המדע, הוא החל לומר להם שחייבים להתאחד, כמו ילדים קטנים טובים, ובאיחוד, בכך שיתעלו מעל לטבע שלהם, הם ימצאו את המשמעות. ואילו הם אמרו לו: "אנחנו מדענים, פוליטיקאים, בנקאים, מנהלים של מפעלים גדולים, אנחנו בעלי הבית של העולם הזה. מה אתה מסביר לנו? תראה לְמה משתוקקים כל בני האדם, מה הם רוצים, העיקר בשבילם זה לחם ושעשועים. מה שהיה בכל הזמנים, כך גם היום. לְמה אתה זקוק? אתה זקוק לכסף ולמעט כבוד? אנחנו ניתן לך ותשתוק". ומה אברהם יכול לומר להם? "איני יכול לשנות את האידיאולוגיה שלי, את משמעות החיים, את המטרה הגדולה, את גדלות הבורא בשביל הפיתויים האלה". והם עונים: "איזה בורא, איזו אידיאולוגיה? אנחנו ניתן לך כל מה שאתה רוצה, רק אל תטריד את העם. לא צריך להכין אותו לשום מהפכות, לא פיזיות ולא רוחניות. אנחנו נעמיד לך אחר כך איזו אנדרטה".

אברהם לא הסכים והם החלו לנהל נגדו תעמולה בכלי התקשורת ובכל מקום אפשרי. אברהם הבין שלא יתנו לו להישאר שם, שעליו להתנתק איכשהו ולארגן מדינה משלו, עם משלו ומוסדות חינוך משלו. הוא עזב את בבל יחד עם קבוצה בעלת דעות דומות. אם הוא היה נשאר בבבל, אז היינו קוראים היום שהיה מנהיג שהחליט ללמד בני אדם פתרונות מיוחדים בתנאי משבר, אבל הצליחו לסלקו בצורה מוצלחת. מאחר ואברהם נטש את בבל והחל לנדוד בארץ כנען, בנגב, בסיני, במצרים, אז מנקודת מבטם של הבבלים כביכול שום דבר טוב לא התרחש איתו ועם חסידיו. יחד עם זאת הם איכשהו שרדו עד עצם היום הזה וכעת שוב מתגלים ביניהם יחסים הדדיים מיוחדים וצריך להחליט מה לעשות.

היום הגענו באמת למצב שצריך להחליט משהו. מבחינה אידיאולוגית קשה מאוד לחלוק על זה, מפני שאם בתקופת בבל היו אפשרויות רבות לפתרון הבעיה הזאת, היום למעשה הן לא קיימות. האגו, בכל ההתגלויות שלו מבבל ועד זמנינו הביא את עצמו לפשיטת רגל מלאה והבעיה היא שנכון להיום האגו עדיין שולט בעולם. הוא הקיף את עצמו בכאלה מערכות תמיכה שנבנו עליו בצורה מפותחת, שקשה מאוד לוותר עליה.

לכן, יידרש זמן רב כדי שהמערכת של אברהם תתחזק, תתפתח ותשכנע את כל יתר העולם בכך שהיא נותנת פתרון לכל הבעיות הגשמיות. מלבד זאת, קבוצת אברהם צריכה, בכל זאת להתלכד לפי שיטתו ולהפוך להיות מוליך של הכוח העליון, אשר ישפיע על הקבוצה שלו ודרכה על כל יתר האנושות. לכן הכול תלוי בקבוצה הזאת שזקוקה לעמידות, סבלנות, חדות מטרה ותנועה בלתי פוסקת לקראתה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן" 17.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest