דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרחבת אופקי ההשפעה

הרחבת אופקי ההשפעה

הסתר הפנים הופך לכלי לגילוי הבורא. ללא תקופת ההכנה הזאת, לא יהיה לאדם במה להרגיש את הגילוי. אי אפשר לגלות את הבורא רק מפני שאתה רוצה את זה עכשיו. איך יכול להיות לך רצון אם לא עברת דרך שלבים של חיפוש, בירור, לחץ, חוסר אונים בניסיונות לגלות את הבורא, כלומר לגלות את תכונת ההשפעה והאהבה שאותה אתה רוצה לרכוש אבל לא יכול.

ללא חיפוש כזה אי אפשר, והעיקר, להימצא בתוך סביבה שכל הזמן מכוונת אותך למטרה. ואפילו שאתה עדיין לא קושר את עצמך למטרה הנכונה, לא רואה אותה, מבולבל, אבל כל הזמן מחפש אותה ללא הפסקה. ואז הדרך מתחילה להתייצב יותר ויותר, היא מתייצבת מהרבה דרכים ושבילים, ומצטמצמת יותר ויותר לדרך אחת. בסופו של דבר, המטרה מתחילה להיות יותר ברורה, מתחילה להתגלות הנחיצות בה. כך אתה מגיע למצב שיש לפניך מטרה, ישנה משימה ברורה. המטרה של העליון הופכת להיות יותר ברורה, וכך גם המטרה שלך. אתה כבר עובד מתוך הסכמה להתקרב אליה, לגלות ולממש אותה.

אי אפשר להסתדר ללא השלב הזה, מפני שדווקא ממנו אנחנו מרכיבים את כלֵי ההרגשה של הבורא, כלֵי ההרגשה של הרוחניות. בדרך הזאת יש 125 מדרגות, וכל מדרגה כוללת הרבה מאוד אופנים, מצבים, עליות וירידות, התכללות אין סופית של ספירות זו בזו.

אנחנו עכשיו לא כל כך רגישים לשינויים שמתרחשים בנו, על אף שיחד עם זה עוברים המון מצבים. כמו ילד קטן שמשחק ורץ לפני ההורים, ולא רואה ולא מרגיש שמסביבו ישנו עולם גדול עם המון מעשים ואירועים וכל הזמן מתרחש משהו, אלא הוא חי בעולם קטן משלו.

כך גם אנחנו נמצאים באיזו "קליפה" שמסתירה מאיתנו את המציאות האמיתית. אבל כאשר אנחנו צוברים ניסיון, כלומר לומדים לעשות פעולות יותר ויותר מכוונות למטרה, לפי האפשרויות שלפנינו שמזדמנות לנו מההשגחה העליונה, אז אנחנו יותר ויותר מרחיבים את האופקים שלנו, כלומר מרחיבים את כלֵי הקליטה שלנו, ואז מתחילים להרגיש עולם יותר רחב עם כל המערכות שבו.

כך נעשית התבגרות בחיים הגשמיים וכך זה בדיוק גם בחיים הרוחניים. רק שבעולם הרוחני ההתרחבות תלויה ביכולת ובנכונות שלנו לסבול את ההשפעה, "לשמה", כלומר היכולת לפעול לא למען עצמי, אלא למען כולם. ואחר כך מ"למען כולם" אנחנו עוברים ל"למען הבורא", כמו שנאמר: "מאהבת הבריות, לאהבת ה'". באופן כזה אנחנו עוברים שלבי התפתחות.

מתוך ההכנה לשיעור, 05.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
המתיקות המרה של ההשפעה
מוכן לספוג מכה!
בקשה לתיקון מרצוננו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest