דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרוכב מוביל את הסוס לפי רצונו

הרוכב מוביל את הסוס לפי רצונו

בעל הסולם, מאמר "אחור וקדם צרתני":

"פירוש, שאל תדמה בדעתך שאתה מתרחק מהקדושה חלילה וחס זאת אומרת, שהבורא לא פועל עליך, לא עובד ומנהל, בכך ששכח אותך, כי לא ידח ממנו נדח, וכל הגלגל מתגלגל לבא אל הקדושה לשורשו.

ואם כן אף על פי שנראה שהסוס מוביל את הרוכב כחפצו הנבזה כביכול, אבל האמת אינו כן, אלא הרוכב מוביל את הסוס לחפצו."

בגלל ההסתרה אנחנו שוכחים, לא מבינים ולא מרגישים את ההנהגה של הכוח העליון. אנחנו חושבים, שכאילו פועלים לפי רצוננו, ובעצמנו עושים טעויות. אבל אסור לחשוב כך. אין דבר שנעשה על ידינו עצמנו ולא על ידי הבורא.

אלא מפני שלא נתנו מספיק מאמצים מקדימים לגילוי הבורא, אז הוא חייב להוסיף לנו אמצעים לגילוי שלו, כלומר להגדיל את ההסתרה במדרגה הבאה.

הבורא רוצה שאנחנו נגלה אותו, לכן הוא כל הזמן דוחף אותנו לזה בהתאם למצבנו. הוא מוסיף לנו הסתרה כדי לעזור לנו לבוא לגילוי. ואם אנחנו כבר מוכנים לגילוי, להבנה, להרגשה, אז הבורא מפחית קצת את ההסתרה, בכך שרואה שבדרך כזאת אנחנו נשיג אותו מהר יותר.

"הרוכב מוביל את הסוס לחפצו", בכל מקרה ומקרה. אם האדם אומר שבעצמו עשה איזו טעות, גרם נזק, אז זו אשליה נאיבית. על העבר אנחנו חייבים להגיד, שכל זה נעשה על ידי הבורא. ורק על העתיד אפשר לומר: "אם אין אני לי מי לי".

אסור לנו להצטער על העבר כעל משהו שנעשה על ידי עצמי. אני מצטער על כך שהבורא סיבב לי בצורה כזאת שאני לא יכולתי להידבק אליו באותה הנקודה.

מתוך שיעור על המאמר "אחור וקדם צרתני" של בעל הסולם, 14.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
פנים בפנים עם הבורא
שדה כוח האהבה והטוב
מחסום – מחיצה פסיכולוגית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest