דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרוחניות מתחילה מהשבירה

הרוחניות מתחילה מהשבירה

laitman_2010-02-02_2054-70.jpg

שאלה: ברכה היא כוח ה"בינה" שיורד מלמעלה ומעלה את הנשמות. האם קיים מושג "ברכה" בין החברים או בין הנשמות?

תשובתי: לא. בין החברים או בין הנשמות יכולה להיות רק תמיכה, כי אינך מסוגל להעביר כוח השפעה לאחר. אתה יכול רק לעזור לו על ידי תמיכתך, שירכוש את הכוח הזה מלמעלה, כי רק שם נמצא מקור הכוח והתיקון. אך ללא עזרת החבר ביצירת רצון משותף (שנקרא מ"ן) לקשור ביניכם כדי לגלות את תכונת ההשפעה (הבורא), אינך יכול לפנות לבורא עם בקשה לתיקון. אין לך רצון לפנות אליו בעצמך.

הרצון הזה נובע מגילוי חוסר הקשר בינך ובין חבר. לכן אין לכם ברירה, אלא לגלות מצבים ביניכם ודווקא אותם להעלות לתיקון. לשם כך עליך לגלות את המצבים הללו כרעים, לגלות את הנחיצות לראות אותם כטובים, לגלות את כוח האמונה, את הביטחון, שללא ספק אתה יכול לפנות עם הבקשה, ויש למי לפנות ויש לך תמיכה מחברך.

רק במקרה שאתה פונה עם הכוח שקיבלת מהקבוצה ולא עם הכוח שלך, רק אם הקבוצה תומכת בך וגיליתם את חוסר הקשר ביניכם, השבירה, אז אתה לוקח את תמיכת הקבוצה ואת השבירה שביניכם, כלומר לוקח את כל הרע ואת כל התמיכה במטרה להשיג את התיקון, ועם כל זה פונה לבורא. כלומר, כל אחד מאיתנו פונה אליו בצורה אישית, עם מה שלקח מגילוי ה"חורבן" ומגילוי ה"ערבות" ובעזרת שני הכוחות האלה מעלה בקשה לבורא.

אז הבקשה הזו נקראת מ"ן (מיי נוקבין), יש בה כוח תמיכה, כוח השפעה הדדית שרוצים להגיש זה לזה, וכוח ה"חיסרון" לתקן את השבירה שבכוונה נעשתה על ידי הבורא. יוצא מכך שיש לכם במה להתקשר עם הרוחניות, הבורא, כי תמיכה הדדית ביניכם זה כבר קשר עם הרוחניות, ואילו ה"חיסרון" שאתם מגלים זהו חוסר הקשר ביניכם, השבירה.

מצד אחד, במ"ן שלכם יש כוח השפעה הדדי, תמיכה שאתם מוכנים להושיט זה לזה. אך בכל זאת אלה רק "נוקבאות", שאין בהן כוח השפעה ממשי אלא גילוי שבירה הדדי. יוצא מכך שגם את החיסרון וגם את כוח התמיכה שמעלה כל אחד בבקשתו, הוא מצא רק בבדיקת הקשר בין כולם. אז זה עובד כי יש לך עם מה לפנות לבורא.

כל הגשמיות אינה שייכת לתיקון, לרוחניות, לשבירה. במקור, ברוחניות, לאף אחד מאיתנו אין מה לתקן, אין עם מה לעבוד, אם איננו מגלים את היחסים השבורים בינינו. מהם והלאה מתחילה הרוחניות, החל מגילוי השבירה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 26.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
"ומה' אישה משׂכלת"
הכוונה זה החוט אל העתיד
מ"ן שנמצא בו הכול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest