דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / הרוחניות מושגת בתוכנו

הרוחניות מושגת בתוכנו

laitman_2007-03_ba-iam_045_wp.jpg

שאלה: הצורה שבה חכמת הקבלה מסבירה את הכול משכנעת אותי לחלוטין: הנברא, החיים והסוף של כל זה. אבל בליבי אני מרגיש, שאני זקוק למשהו מוחשי, משהו שאוכל להרגיש אותו בחמשת חושיי הרגילים, איזשהו רמז, או סימן, או נס. אני יודע שחכמת הקבלה לא "עובדת" כך, ואני מרגיש שהרצון הזה שלי הוא מעליב ובור, ושאני לא צריך לעשות זאת. מה אתה מייעץ לי לעשות בקשר למחשבות ולרצונות כאלו?

תשובה: אתה תתרחק מהרצון הזה יותר ויותר, כי תבין שהרוחניות מושגת בצורה אחרת, היא מושגת בתוכך. אפילו את החומריות שלנו אתה מרגיש רק בתוכך, ומחוצה לך – לא קיים דבר. אתה תתחיל להרגיש זאת בלי שתשים לב לכך, לפי מידת הופעתן של התחושות המקבילות של העולם הזה, הנשמות והבורא בך . אנחנו לא צריכים לעשות דבר בכפייה, חוץ מההתכללות בקבוצה. ואז הרצונות שנקבל ממנה ימשכו את האור העליון, והוא כבר ישנה אותך בעצמו, ויהפוך אותך למי שאתה צריך להיות, ללא התערבותך.

שאלה: האם כשאומרים "החוש השישי", מתכוונים לחוש שישי נוסף, שבא אחרי החמישי, שהם פועלים בצורה אחרת ומקבילים לחושים הקיימים?

תשובה: כמובן שזה לא סתם עוד חוש, למרות שאני אומר לפעמים לתלמידי החדשים שמדובר בעוד חוש, כדי לא להפחיד אותם. "החוש השישי" הוא סוג חדש של תפיסה הבנוי מחמישה חלקים (מכתר עד מלכות עם "אור חוזר"). הוא נקרא "נשמה", בדומה לבורא, לתכונת הנתינה, לאור חוזר. אך כשרוכשים את האפשרות לחוש בתוך ה"אור החוזר", בתוך הנתינה, האדם מתחיל להרגיש יחסים וקשרים אחרים בין הכוחות, האובייקטים והפעולות גם בחמשת חושיו הגשמיים. למרות שתמיד יש לו האפשרות לרדת לתפיסה הרגילה, "להתלבש" באדם רגיל ולהבין אותו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest