דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרהורים בעקבות קונגרס טורקיה, אוקטובר 2009

הרהורים בעקבות קונגרס טורקיה, אוקטובר 2009

congress_turtzia-2009_90x66.jpg

איך תיראה האנושות העתידית? האם גם אנחנו נחיה במעין מציאות של "הכל כלול" ונדאג לצרכינו הרוחניים בלבד? ואיך שומרים על האיחוד שהשגנו בקונגרס טורקיה? קטעים מתוך שיחה שערכתי  עם ולדק זנקובסקי, במאי וצלם קליפים זוכה פרסים, ממשתפי הקונגרס באנטליה

שאלה: בקונגרס בטורקיה החלק הבהמי שבנו קיבל את כל מה שהיה נחוץ לו ואף מעבר לכך. האם גם על האנושות להגיע למצב דומה, שבו כל רצונותינו הבהמיים מסופקים ואנו דואגים אך ורק למימוש מטרת הבריאה?

מה רע? כשאתה ויצר לעצמך תנאים נורמאלים לא ומוגזמים לכאן או לכאן, ואתה יודע שכולם דואגים זה לזה, משרתים זה את זה ומבינים את תפקידם. כך כול הצרכים של כולם מסופקים והם יכולים לעסוק בהתקדמותם הרוחנית. במלון שבו התגוררנו בטורקיה קיבלנו שירות מלא, כל מה שרצית מבוקר עד ערב היה לשירותך, החל מכמות בלתי נגמרת של אלכוהול, אוכל, דרך שינה, בידור, בריכות וכלה באספות ובהרצאות. מה מפריע לנו להמשיך להתקיים בצורה כזו? ההבדל היחיד הוא שכל אחד יצטרך לעבוד 2-3 שעות ביום בנוסף לכך במקום כלשהו, בתפקיד כלשהו, במפעל כלשהו.

שאלה: האם המצב הזה דומה במידת מה לגמר התיקון?

איני יודע אם זה דומה לגמר התיקון, אלא כך צריך להיראות הקיום האנושי הנורמאלי. מה כל כך מיוחד בזה? יש ביכולתנו ליצור את התנאים הללו אלא שהאגו שלנו מפריע לכך. קרא לזה גמר התיקון של האגו. אם אנשים היו מנסים לחשוב ולשקול בהגיון איך אפשר לעשות לנו חיים כאלו, הם היו מצליחים לעשות את זה, אלא שאז האגו שלנו היה מפריע לנו בכך. לכן אנו צריכים לתקן אותו. הבעיה היא שאיננו יודעים כיצד לעשות זאת. ומנקודה זו היינו מגיעים לנחיצות בקבלה שהייתה מספרת לנו על הדרך לעשות זאת. או אז, היינו מתחברים ויוצרים בינינו קיום נכון כזה. ולא רק שהיינו חיים בנירוונה בעולם הזה, אלא גם בנירוונה רוחנית, בשפע רוחני, באין סוף, בהרגשת קיום נצחי ואין סופי, הרבה מעבר למה שהרגיש הגוף הגשמי שלך בבית המלון בטורקיה. ואנו יכולים לבנות דבר כזה בעולם. הכול תלוי ביחסים בינינו.

שאלה: והאדם באמת לא יחשב על קיומו הבהמי וכולם היו מכוונים למימוש מטרת הבריאה…

הקיום הגשמי הזה הוא פסיכולוגי בלבד. אינך זקוק באמת ל-20 מנות הבשר השונות שהיו שם ול-15 מנות דגים, הבירה, הוודקה והיין שנשפכו ללא הגבלה, ו-30 סוגי הקינוחים. דווקא בשפע הזה הטורקים הראו לנו שהבהמה שלנו יכולה להתמלא, הם גרמו לנו להרגיש שיש ביכולתנו להשתחרר מהדאגות לגופנו ושבאמת איננו צריכים יותר מערבות הדדית. האם מישהו מאיתנו באמת אכל את עשרות סוגי הקינוחים שהיו שם? לא. לא היינו זקוקים לזה. הייתה לנו תחושה של שביעה פסיכולוגית, "הנה אני רגוע ואני יכול לחשוב גם על העליון". החלק התחתון מלא, ואז אשמח לקבל לקינוח גם את החלק העליון של המציאות.

שאלה: זה נכון. כלל לא רציתי בכך.

נכון. אני אכלתי שם רק פעם וחצי ביום. בבוקר ירקות ואולי חתיכת דג ואותו הדבר גם בערב, ואולי אף פחות מזה. התעמלתי רבות, אפילו רזיתי, למרות שלרוב אנשים שמגיעים למקומות כאלו משמינים.

דווקא השפע הזה עזר להתאפק, משום הגוף שלנו לא זקוק לכל זה. הגוף שלנו מרגיש שביעה כתוצאה מתחושת הביטחון ולא מהמילוי עצמו. ביטחון זה כל מה שנחוץ לבהמה שלנו. לכן אנשים שיש להם מעט כסף אוכלים יותר מאלה שיש להם הרבה. אדם עשיר אינו אוכל הרבה, הוא לא זקוק לזה כי הוא יודע שיש לו הכול ולכן גופו לא דורש ממנו את זה פסיכולוגית.

שאלה: אפשר לומר שזה דומה לאדם שיש לו הרבה אפסים בחשבון הבנק ובעצם ככל ההנאה שלו פסיכולוגית…

נכון. וזה בדיוק מה שאנו צריכים. אם החברה שסביבי תספק לי את התחושה הזאת – אם כשאחלה הם ישרתו אותי, כשאהיה רעב הם ידאגו לי וכשאהיה זקן הם יעזרו לי בכל, נוכל לעסוק ברוחניות. למעשה, זה מה שכותב בעל הסולם במאמר "הערבות". לכך הוא מתכוון כשהוא אומר שכאשר אדם מגיע לביטחון מוחלט עבור גופו בדרגה הגשמית הזאת, הוא יכול לעסוק ברוחניות. אבל אנו לא יכולים למצוא את הביטחון הזה בדרך שבה עושים זאת הטורקים עבור אורחי המלון שלהם, אלא רק אם ניצור סביבנו כזו סביבה שפשוט תעניק לנו את הביטחון הזה ביחס שלה כלפינו – "אין לך מה לדאוג, כולנו כאן בשבילך". אינך מתאר לעצמך מה היה קורה אם כל האנשים בעולם היו חושבים על כך. מה שיש לעולם היום היה מספיק לו ומעשיר פי 100 את חיינו. כולם היו מלאים והיו חושבים אוטומטית על סוג אחר של מילוי.

One comment

  1. מעניין מאוד!? לא יכולתי במלון בטורקיה לא לחשוב על האפשרות שכך הייתי רוצה לחיות עד גמר התיקון:להמצא תחת קורת גג אחת עם כל האנשים שאני הכי אוהבת ולהתעסק כל הזמן רק בלימוד הקבלה ובהפצתה לעולם כולו, וזאת מבלי לדאוג לצרכים הבהמיים שלנו.מי יתן שיפטרו אותנו מכל עבודה או דאגה גשמית מיותרת לטובת המטרה האמיתית!!!! לחיים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest