דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / הרגשת הרצון – העלם

הרגשת הרצון – העלם

photo_rav_gh70_143.jpg

שאלתו של שלמה: הייתי רוצה לקבל הבהרות בנושא הנראה כפרדוקס. מצד אחד, נאמר כי אין קשר בין הנשמה לגוף הגשמי, שאלה הם שני דברים מקבילים, ומצד שני נאמר גם , כי אין דבר כזה העולם הזה והעולם הבא, אלא שהכול אחד, והמציאות הנוכחית היא השכבה הנמוכה ביותר של הרוחניות. אז האם גם הגוף הגשמי הוא נשמה, כלומר רוחני, במובן מסויים?

תשובה: בוודאי. אנו מרגישים את העולם כרצון הכי קטן. כל יתר הרצונות נסתרים מאיתנו. הם מתגלים במידת ההתקדמות של האדם לרוחניות. ומה שמתגלה בהם, נקרא העולם העליון.

שיעורים על פי "הקדמה לספר הזוהר"

כל הרצונות נשארים, לכן הרגשת העולם הזה אצל המקובלים לא נעלמת, אלה שמתווספת אצלם הרגשה של עוד עולם, העולם העליון. בסוף כל התיקונים שלנו, כל העולמות מתחברים לאחד – לעולם אין סוף.

שאלה: בזמן השיעורים אני מגיע למסקנה, שהעולם העליון מעונין בתגובתנו על כל מה שקורה איתנו, ושאת אותן התגובות הוא מחזיר לנו. האם הרגשתי נכונה?

תשובה: נכונה מאד – התגובה הנכונה להשפעה של הבורא היא הלימוד, תהליך הגילוי שלו, והשגת השוואת צורה עימו.

פוסטים קודמים בנושא: מציאות מדומה

3 comments

  1. אני מנסה למצוא את רצון הבורא בכל מצב בחיי, אך איני מצליחה בדיוק להבין את רצונו ואיך בדיוק כל מאורעות חיי אמורים להוביל אותי אל המטרה. אני לא מבינה את הקשר בין כל הסצינות בחיי ואת מטרתן המדוייקת. מה בדיוק נדרש מהאדם הכל רגע ורגע בחייו? תודה רבה רבה!! 🙂

  2. רינת, קב' וירטואלית

    זו בהחלט בעייה. אנו לא אמורים לגלות היכן נמצא הבורא, כי כרגע אנו בהסתרה מלאה. לעיתים יש לנו כל מיני תחושות כאילו הוא משדר אלינו, מבלבל אותנו, גורם לנו להרגיש בעימות אתו. לשאול אותו " מה לעזאזל אתה מנסה לומר לי?" וכו'.

    אני באמת לא יודעת מה להשיב על כך.

    כל עוד לא השגנו אותו….

  3. לאילת  לפי השאלה שלך ברוכה הבאה.את צריכה להבין דבר פשות וחשוב אנחנו הפוכים מהבורא  שהוא תכונת ההשפעה. ולנו יש רק רצון לקבל מילוי או גשמי כמו רוב האנושות או רוחני ששניהם רצון לקבל.ותמיד לברר ומיתוך שתמשיכי לילמוד תתחילי לקבל ולהרגיש ולהבין הכול .

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest