דף הבית / כלכלה / כסף / הרגשת האחדות בצוות העבודה חשובה ממשכורת גבוהה

הרגשת האחדות בצוות העבודה חשובה ממשכורת גבוהה

מחקר: הרגשת התלות בין העובדים מהווה תמריץ טוב יותר מאשר הכסף. לאנשים חשוב יותר הכבוד מהעמיתים לעבודה מאשר התגמול הכספי.

עובדים בחברות שונות מראים יצרניות גבוהה יותר כאשר הם מהווים קבוצה מגובשת. הלחץ מצד העמיתים לעבודה מהווה כוח מניע עצום שעובד לעיתים באופן הרבה יותר אפקטיבי מאשר הכסף.

אולם, העיקרון הזה עובד רק במקרה שחברי צוות העובדים נמצאים ביחסים טובים. במקרה שהעמיתים לעבודה אינם דואגים זה לזה, אז את המקום הראשון תופס העניין הכספי. כאשר הכסף הופך לגורם המניע החזק היחיד, העובד מתחיל לעבוד בצורה לא טובה. יתרה מכך, לאחר מספר חודשים עובד כזה יתחיל לחפש עבודה אחרת.

הכסף לא יכול להחזיק למשך זמן רב את האדם במקום שהוא לא אוהב. נכון גם הדבר ההפוך – ללא משכורת ראויה לא ניתן להפוך את העובד להיות נאמן לחברה. אנשים נשארים באותו המקום במשך תקופת זמן ארוכה רק בתנאי שיהיה שילוב מוצלח בין מספר גורמים.

התנהגות האדם בצוות העובדים תלויה בגיל: בגיל צעיר האנשים רוצים לקבל הרבה ומייד – קניית בית, השכלה, רכישת מכונית וכו'. כאשר האדם מגיע לאמצע חייו, כוחותיו מכוונים יותר ליחסים הבין אישיים.

הערתי: האדם מהווה מערכת מורכבת המתעצבת תחת השפעת הסביבה. כאשר קיימים החינוך המתאים והשמירה על דרגת קיום הכרחית הגיונית, ניתן "לפרמט" אותו מחדש לערכים חדשים.

ידיעות קודמות בנושא:
להרגשת האושר בחיים – כבוד מצד הסביבה חשוב יותר מכסף
כבוד חשוב יותר מכסף
האושר הוא לא בכסף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest