דף הבית / המשבר ופתרונו / הרבה יותר ממאה מיליארד דולר

הרבה יותר ממאה מיליארד דולר

לאנושות המודרנית יש הרבה כוח בידיים, היא יכולה לפוצץ בבום אחד מהיר את הכדור שעליו נולדה לפני כמאתיים אלף שנה. כולם מודעים לכך שהפעלה של נשק גרעיני תוביל לתוצאות קטלניות יותר מניסור הענף שעליו אנחנו יושבים, אבל גם ההבנה הזאת לא עוזרת לנו לעצור את עצמנו ולמשוך את הידיים מהכפתור. זה חזק מאיתנו.

כל אחד מאיתנו אוצר בתוכו אגו עצום. הן כיחידים והן כחברות, הן כמדינות והן כיבשות, מורגש בכולם שהיצר הרע עובד בנו כמו פצצה מתקתקת. ברור שעלינו להיזהר מאוד עם התחרות בינינו שמביאה אותנו עד לקצה, להאט עם כל הכוחניות המשחיתה הזאת, אבל מה לעשות, אנחנו לא יכולים לעשות עם זה כלום. זה כמו לשחות במעלה הזרם של טבענו שלנו.
ככלל בחברה האנושית פועלים שני כוחות מנוגדים. כוח החיבור, ההתקרבות וההידברות – כוח הנתינה, זו תכונת הטבע. וכוח אחר שפועל הפוך, להרחיק בני אדם זה מזה, מעמיד אותם זה נגד זה, מייצר ביניהם תחרות – זה כוח הקבלה, יצר לב האדם. בעזרת שניהם אנחנו מתקדמים ומתפתחים, דרך רגשות חיוביים ורגשות שליליים. יש זמנים לכאן וזמנים לכאן.
כוח החיבור והאהבה, כוח הנתינה, מעניק לנו משמעות ומהות בחיים, מזרים בנו את כל עוצמות החיים. על ידו אנחנו מתרבים מדור לדור, מתחברים למשפחות, חוברים למדינות. אבל הכוח ההופכי פועל בכל עוצמתו על מנת לסכסך בינינו; לחמם, לדקור, לדחוק לתחרות. ובין שני אלה אנחנו נמצאים וצריכים לבחור לטובת מי להכריע, לאן לנטות. היום הנטייה המוגברת היא להזדהות עם הכוח המסכסך, מבלי להרגיש שהוא פשוט הורג אותנו ברכות.
כדי להפסיק את ההשמדה העצמית הזאת אנחנו חייבים בראש ובראשונה להבחין בקיומם של שני הכוחות האלו שאנחנו עומדים ביניהם, ובמהלך הבא, לשכנע את עצמנו להזדהות עם הכוח החיובי, הכוח המחבר. תארו לעצמכם שנבחרתם להיות ראש הממשלה, מה הייתם רוצים בשבילה? שתהיה חזקה, טובה ומוצלחת. במצב כזה ודאי שזכייה במאה מיליארד דולר הייתה יכולה ממש לעזור. בסכום כזה היינו יכולים להיטיב את כל מערכות המדינה.
גם, אבל לא בעיקר. העלאת ערך החיבור בינינו, הכוח החיובי, שווה הרבה יותר מסתם מאה מיליארד דולר. כי אם הטבע הגלובלי פועל בכוח אחד – כוח החיבור, האהבה, הקירוב, ההתקשרות – אז אם אנחנו בוחרים להזדהות עם המגמה הזו ולפעול למען חיבור בינינו כמותו, אנחנו נעשים מתאימים אליו, לתכונת הנתינה שבו, והתאמה אליו פירושה כניסה חופשית לאוצר בלתי מוגבל.
כאשר חברה מתחברת, לא כדי לגבור ולנצח מישהו אחר, אלא לשם החיבור עצמו כשיטת חיים המותאמת לכדור שעליו היא חיה, היא נעשית דומה לכוח הטבע ונמצאת עימו בהשלמה הדדית, היא לו והוא לה. היא מקבלת כוח שאין כדוגמתו. הגענו לדור שבו חברה שתתפוס את העיקרון הזה, תהיה החברה העוצמתית ביותר, החשובה, החזקה, המשפיעה. היא תשלוט בעולם ותוביל אותו לניצחון הטוב.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest