דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ה"ראש" וה"גוף" – התוכנית והפעולה

ה"ראש" וה"גוף" – התוכנית והפעולה

ה"פרצוף" הרוחני מתחלק ל"ראש" ול"גוף", שבו מיושם מה שהוחלט ב"ראש". אותו החלק שרוצה להידמות לעליון, שמגלה את הכוונה, את הכוח, את החיסרון, החלק שמתכנן ומבצע את כל זה, נקרא "ראש".

הרי מלכתחילה הבורא ברא רצון לקבל אחד, שאין לו לא ראש ולא גוף. אך כאשר הרצון הזה מתחיל לסדר ולארגן את עצמו מחדש תחת השפעת האור, ועובר ד' בחינות דאור ישר, הוא מגיע למצב שבו הוא מבין שהוא רוצה להידמות לעליון ולהיות המשפיע. המערכת שמופיעה ונבנית בו כתוצאה מההחלטה הזאת, נקראת "ראש".

הכול מתרחש באותו הרצון האחד, אבל אם זה שייך לקשר בין החלקים שלו ברמת המחשבה, הכוונה, הערכת החשיבות, אז זה נחשב ל"ראש". ואותם הרצונות שממומשים על ידי הכוונה הזאת נקראים "גוף".

ב"גוף" יש חלק שמסוגל לבצע את מה שהחליט ה"ראש", חלק פנימי שנקרא "תוך", וחלק שאינו מסוגל לכך שנקרא "סוף".

החלוקה ל"ראש" ו"גוף" מתרחשת באותו הרצון האחד. בגוף הפיזי שלנו זה מתבטא בצורה כזאת, שהראש למעלה והגוף למטה, כהשתקפות של התהליכים הרוחניים: בהתחלה ה"ראש" מקבל את ההחלטה, ואחר כך, ב"גוף", מתבצעת הפעולה.

הכול מתרחש ברצון אחד, אבל הקשר האיכותי יותר בין הרצונות – במחשבות, בכוונות ובבירורים – שייך ל"ראש". וכאשר כל הרשתות הללו מתגלות בתור ה"ראש" בכל הרצונות, וכשהראש עשה חשבון כלפי כל הקשרים והחוטים, מתווספת העביות האמיתית של הרצון, וזה נקרא "גוף".

קודם היה הגוף, הרצון, אך לאחר צמצום א' הוא מחליט שהוא חייב לארגן את עצמו מחדש, ולשם כך הוא זקוק ל"ראש". אותו הגוף שעשה צמצום ולא הסכים להרגיש את עצמו כמנוגד והפוך לבורא, מחליט עכשיו שהוא לא יכול להסתדר ללא ראש חדש.

ה"ראש" הוא כל אותן המחשבות, ההשתוקקויות, הכוונות, התוכניות, שיביאו אותו להידמות ולהשתוות לאור. ואז הוא מקבל כוח מהאור שמאפשר לו לקבל על מנת להשפיע ולהידמות לאור.

אם נסתכל על סולם המדרגות הרוחניות, על הקו הזה, אנחנו נראה רק ראשים. הגופים נסתרים בפנים, רואים רק את הראשים של הפרצופים, אחד מתחת לשני. והגופים נחוצים בכדי לממש את ההחלטה שהתקבלה בראש ולהוליד את הראש הבא!

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 16.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הראש והגוף של הנשמה שלי
כיצד נולדים החיים הרוחניים
הכוונה היא התוכנית השלֵמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest