דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "קו אמצעי" הוא המפתח לשלום בינינו

"קו אמצעי" הוא המפתח לשלום בינינו

ספר הזוהר. פרשת "ויקהל", סעיף 131:

"כי אחר הנסירה נתקן זעיר אנפין כולו חסדים, בקן ימין, והמלכות כולה גבורות, בקו שמאל.

ולפיכך, כמו שב' הקווים ימין ושמאל בבינה, הם במחלוקת, עד שעולה זעיר אנפין בקו האמצעי, ועושה שלום ביניהם ומייחד אותם זה בזה, כך זעיר אנפין ומלכות, שהם גם כן ב' קווים, ימין ושמאל, צריכים לקו אמצעי שיעשה שלום ביניהם וייחד אותם זה בזה."

זו בעיה להסביר מדוע צריכים את "הקו האמצעי", מדוע "מלכות" אינה יכולה להידבק ל"זעיר אנפין". זו גם כן בעיה בחיים שלנו, שכל אחד רוצה למשוך את האחר לעצמו, והשני חייב להיות טפל אליו ושייך לו. כך זה גם במשפחות ובכל מקום.

מתוך זה אנחנו צריכים להבין, שבאמת, הגישה הנכונה היא ב"קו האמצעי", שאף אחד אינו מבטל את התכונות האישיות, הטבעיות שלו: "זעיר אנפין" נשאר "זעיר אנפין" ו"מלכות" נשארת "מלכות", אלא שהם משלימים זה את זה. ואז ההשלמה הזאת בונה ביניהם את המרכיב השלישי, את "הקו האמצעי".

והוא כולל את שניהם בכזאת צורה, שכאן הם צריכים למצוא את ההשלמה, שאף אחד לא ידכא את האחר אלא משתדל לנהוג להיפך. ההשלמה נעשית בזה, שכל אחד נותן לשני לשלוט עליו, והמאבק שכביכול מתנהל ביניהם הוא בזה, עד כמה כל אחד נותן לשני את השליטה הזאת ושמח בשליטתו של האחר. אבל יחד עם זה, כל אחד חייב להביע את עצמו, אחרת זו לא תהיה אהבה הדדית ודבקות.

זו מערכת מורכבת שבה כל אחד מתחלק גם כן לחלק זכרי ונקבי. כאשר אנחנו נלמד על המערכת הזאת, אז יהיה לנו יותר מובן איך אנשים יגיעו בעתיד להשלמה בזוגיות, בחיי משפחה, בחברוּת, בהסכמות ביניהם, לא חשוב, בין זכרים ונקבות, כי כל אחד מאיתנו כל פעם כלפי האחרים משחק תפקיד של זכר או נקבה, נותן או מקבל. והשלישי אינו קיים. לכן בשפה העברית יש או זכר או נקבה, אין מין אמצעי, כמו למשל בשפה הרוסית. וזה נכון, מפני שזה לא קיים בטבע.

ידיעת המערכת הזאת תהיה תוספת טובה ויפה לשיטת החינוך האינטגרלי – איך לעשות שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו, כאן בעולם הזה, בכל המישורים, בפוליטיקה, בעבודה, במשפחה, ביחסים עם הילדים, וכולי. את כל הקשרים בין בני האדם אנחנו נוכל ללמוד מתוך "הקו האמצעי".

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 29.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
משולש העלייה
תחילת התיקון בג' קווים
רוחניות – אחדות של האור והחושך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest