דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקו אמצעי הוא הנשמה

הקו אמצעי הוא הנשמה

זוהר: פרשת ויחי, סעיף קי"ט: רק באבותיך חשק ה'. באבותיך, שלושה ממש, אברהם יצחק יעקב. כתוב רק, רק ממש, שאין יותר מג' הללו, ומהם מסתעפים ומתאחזים כל שאר האחרים, כל המדרגות שבבי"ע, שעולים למ"ן לזו"ן, לעטר את השם, להמשיך מוחין חדשים לנוקבא, הנקראת שֵם.

ספר הזוהר כל הזמן מביא אותנו בכל המצבים לקו האמצעי. זהו תפקידו, להראות לנו באופן תמידי כיצד אנחנו יכולים להסדיר את שני הקווים האלה, כוח הקבלה וכוח ההשפעה, אשר אותם אנו מקבלים מלמעלה, מהבורא, ולבנות מהם את המציאות שלנו, להיות מעל לכוח ההשפעה, מעל לכוח הקבלה, להתעלות מעל שניהם ולקבלם באותה מידה שבה אנחנו יכולים לכלול האחד בשני. השיתוף ההדדי שלהם בונה בנו את הקו האמצעי.

הקו האמצעי נבנה מסכום שני הקווים, כך שאני משתמש בטוב ביותר משניהם. הקו האמצעי נוצר כך: קו שׂמאל נכלל בקו ימין, קו ימין נכלל בקו שׂמאל, ואחר כך אני לוקח את הממוצע ביניהם, השיתוף ההדדי שלהם משני הצדדים (המלכות בבינה והבינה במלכות), ועושה מהם קו אמצעי. זהו העיקרון המייסד.

אותו הדבר מתרחש גם עם הנשמה. הנשמה אינה קיימת, אם איננו בונים אותה. ולמרות שהיא נקראת "חלק אלוקה ממעל", אך החלקיק הזה אינו מגיע מהבורא אם אינני בונה אותו בקשר בינינו. הכלי הרוחני הזה אינו קיים, אנחנו בונים אותו בצורה של רשת קשר בינינו. אותו הדבר עם הקו האמצעי, מאחר והוא זה הנשמה.

מגיעים אליי הקווים ימין ושמאל, ההשפעה והקבלה. שניהם כוחות של הטבע. כשאני ממזג אותם בצורה נכונה, משניהם נוצר הקו האמצעי, הנשמה. ביחסים בינינו יש לנו עסק עם כוחות הקבלה וההשפעה. על בסיס הקבלה שלנו אנחנו בונים צורת השפעה, וכך משׂיגים את הנשמה, בכך שיוצרים בינינו קו אמצעי. אין שום מציאות, חוץ מזו שאנחנו בונים בינינו בעצמנו. ושם, במציאות הזאת הכול מתגלה.

ספר הזוהר מעביר אלינו מלמעלה את הקו האמצעי. ואנחנו, בכך שקוראים את ספר הזוהר, חייבים להשתדל להתכלל בו. כך אנחנו מכוונים לאותו הגל שבו מגיע האור ומחזיר אותנו למוטב, לבורא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 30.08.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
על קצה לשון המאזניים
הרוחניות היא הקו האמצעי
מה זה קו אמצעי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest