דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / הקדמה לספר הזוהר – עולמות עליונים (המשך)

הקדמה לספר הזוהר – עולמות עליונים (המשך)

laitman_2010-01-29_1507-70.jpg

חברים יקרים! אני מתחיל לפרסם קטעים מספר חדש שייצא לאור בקרוב.

עולמות עליונים (המשך)

נתבונן בדוגמה שתמחיש זאת. נאמר שאני מגיע לביקור אצל אדון מכובד. המארח, בעל הבית, מגיש לי כל מיני מעדנים איכותיים במיוחד, מזמין אותי לשחק איתו גולף, לשמוע מוזיקה קלאסית… אבל אני, אדם פשוט, לא מגלה עניין בכל אלה. אין לי לזה שום קשר, לא חוויתי דברים כאלה מעולם ולכן איני רוצה בהם. אני מסתכל על בעל הבית בפליאה ואומר: "מה אתה רוצה ממני?! באתי אליך לא כדי ליהנות ממה שאתה אוהב, אלא ממה שאני אוהב!"

משיב לי בעל הבית: "ידידי, אני רוצה לתת לך דברים כל כך גדולים, שאתה אפילו לא יכול לדמיין עד כמה שהם טובים. תעשה קצת מאמץ, תתרגל אליהם, ואז תגלה תענוגים ללא הגבלה, טעמים עליונים, פי מיליארד מכל הזבל וטעם העפר שאליהם הורגלת…"

מה עושים? אני יכול להאמין לבעל הבית ולהשתדל ללמוד ממנו את הטעמים החדשים, למרות שאני לא רגיל אליהם ולא נמשך אליהם, ואז לאט לאט אני אלמד ואתחיל באמת להרגיש בהם טעם מיוחד מאוד, טעם גן עדן ממש. ויכול גם להיות שאני אומר לבעל הבית: "אתה יודע מה, קשה לי להתרגל לתנאים החדשים ולשכוח את כל ההרגלים הקודמים שלי. אני לא יכול. עזוב, אני חוזר לחיים הפשוטים שלי…"

מה יאמר לי בעל הבית?

"בסדר, תחזור".

אבל כשאני חוזר לחיים שלי, אני מתחיל לחוות בהם מצבים לא כל כך טובים. ואז אני נזכר באותן מילים של בעל הבית, על טעמים אחרים, עליונים, ואני בכל זאת חוזר אליו.

ושוב יכול להיות שאני אחזור לעצמי, ושוב לבעל הבית, וכך כמה וכמה פעמים. עד שבלית ברירה אראה שאני מוכרח להגיע לבעל הבית, ושאני צריך את עזרתו כדי להחליף את הטעמים שלי לטעמים שלו, כי בהם, אני כבר יודע, ארגיש את טעם החיים.

ראה מאמרים קודמים בנושא זה:
הקדמה לספר הזוהר – העולמות העליונים (7.08.10)
הקדמה לספר הזוהר – העולמות העליונים (6.08.10)
מדריך לספר הזוהר. מערכת העולמות העליונים (4.08.10)

One comment

  1. דוגמה נפלאה! מעוררת הזדהות וממחישה את המצב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest