דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקדמה לחיים חדשים

הקדמה לחיים חדשים

שאלה: העָם היהודי הוא מאוד מורכב. מצד אחד הוא נקרא "קשה עורף", כלומר, הוא הכי אגואיסטי. מצד שני, הוא חייב להשיג ולהגיע לאהבה, להשתתפות הדדית, לתכונות חיוביות. איך זה משתלב יחד? איך נראה עָם, שיש לו קשר עם הכוח העליון?

תשובתי: עָם שמקושר עם הכוח העליון, זהו עָם מיוחד, שמחובר ומאוחד כאיש אחד בלב אחד הודות לאהבה הדדית, מעל האגו שמפריד בינינו. בינינו פועלים כוחות שמרחיקים אותנו זה מזה, ואילו אנחנו מתחברים מעליהם.

כלומר, אנחנו נמצאים תחת לחץ של כוחות הפירוד ומעליהם בונים כוחות של איחוד. כך אנחנו מחזיקים את עצמנו במתח, והודות לשוני ולהפרש של הפוטנציאלים הללו, מופיע בנו כוח פוטנציאלי עצום.

כי יש כוח שמפריד אותנו מהרצון שלנו להיות יחד, ויש כוח שמחבר אותנו, בכך שמתגבר על ההתנגדות שלנו. ככל שהמתח בין שני הכוחות האלה גדול יותר, כך ביתר חוזק הם מגלים לנו את הכוח העליון, את הבורא. הוא מתגלה דווקא בתוך הלחץ הזה, במתיחות בין שני הכוחות.

בתוך האיחוד והחיבור הזה, שנבנה מעל הפירוד, אנחנו מגלים את הכוח העליון, את תכונת ההשפעה והאהבה שקיימת סביבנו. משני כוחות הפירוד והחיבור האלה אנחנו מעצבים חוש חדש לגילוי הבורא, שנקרא "נשמה".

נשמה, זה התנאי לגילוי של כוח ההשפעה והאהבה, שניסתר בטבע. היום אנחנו לא מגלים אותו, כי אין לנו את החוש הדרוש. אם אנחנו רוצים לגלות אותו, אז אנחנו צריכים ללמוד, כמו אותם האנשים שהתאספו סביב אברהם, שלימד אותם לבנות את החוש החדש הזה על בסיס של פירוד גדול מאוד.

אלה שבאו לאברהם, לא היו ילדים נאיביים, אלא אגואיסטים גדולים, שדרשו הסברים וגילוי ממשיים, הבנת משמעות חייהם ודרכים להשגת המציאות. כי אנחנו רואים, שהציוויליזציה שלנו מיצתה את עצמה: אנחנו הגענו לפסגת ההתפתחות, אבל עדיין לא השגנו אושר. אנחנו מתחילים לטרוף זה את זה מתוך ייאוש, מחוסר הבנה מלא.

ואילו אברהם לימד כיצד לגלות את כוח החיבור שקיים בטבע. בזה שחוקרים את הכוח הזה של החיבור והאיחוד, אנחנו מתחילים לראות, שהחיים שלנו על פני האדמה, בעולם הזה, הם רק הקדמה, הכנה לחיים אחרים לגמרי!

בחיים החדשים האלה אנחנו נפסיק להרגיש את העולם הדומם, צומח וחי, חפצים וגופים פיזיים, את היקום הזה. אנחנו נבין, שבאנו לעולם הזה רק כדי ליצור רשת קשר בינינו, שבנויה מכוח הקבלה הטבעי שלנו, מהאגו, ומהשפעה ואהבה שמכסה אותו מלמעלה.

בזה שנבנה כזאת רשת, אנחנו נתחיל לחיות בתוכה. וזה נקרא "העולם הבא". ואז תפיסת המציאות הגשמית הקודמת, שבינתיים אנחנו מרגישים אותה, תיעלם, ואנחנו ניכנס לחיים נצחיים, אין סופיים ומושלמים, למציאות אחרת לגמרי.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 483, 25.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
העם שהתאחד מעל האגו
עם המאוחד בניצוצות
לרסן על ידי השפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest