דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקבלה היא מערכת של חוקי הטבע

הקבלה היא מערכת של חוקי הטבע

כנס בולגריה. שיעור מס' 4.

שאלה: לפי מה שהבנתי, כל אדם צריך להגיע לחכמת הקבלה. אבל אם למשל, הוא נופל לזרם אחר בזמן החיפוש של הדרך הרוחנית, האם אלוקים מעניש אותו על זה? ולמה, כאשר האדם נכנס לדרך הרוחנית מתרחשים עימו אירועים עוד יותר גרועים מאשר היו עד עתה?

תשובתי: אצל האדם כל הזמן מתרחשים איזה שהם אירועים כדי לדחוף אותו למטרה הנכונה. אם הוא מתנהג בצורה נכונה, הולך קדימה בהתאם לחוקי הטבע, אז טוב לו. אם לא, אז מערכת הכוחות הזאת משפיעה עליו באופן שלילי.

בחכמת הקבלה מדובר על איך בנוי הטבע, ולא על אלוקים, שכביכול יושב וחושב איך להעניש מישהו. קיימים רק כוחות של הטבע (תקרא להם אלוקים, בורא, זה לא משנה)! ולכן אין לא שכר ולא עונש.

חכמת הקבלה אינה שייכת לדתות ומדברת רק על כך, שישנו כוח שמפתח אותנו ואנחנו צריכים להכיר ולהשיג אותו. אם אנחנו נשיג אותו, אז נתפתח בצורה מהירה וקלה ונגיע למטרה הנכונה שמוצבת לפני הכוח הזה.

אבל זה לא אומר, שאם אני אפתח היום ספר קבלה, אז מיד יהיה לי טוב. מה פתאום? האם אני יודע איך להתנהג בצורה נכונה, איך להשתמש נכון בחוקי הטבע?

זה כמו בפיזיקה, כמו בכל מדע! אם אני יודע כיצד להשתמש בצורה נכונה בחוקים, אז אני מרוויח מזה. אבל אם פתחתי ספר, אבל עדיין אני לא יודע איך להשתמש בחוקים שרשומים בו, אני לא יכול לטעון לכך שלא אטעה. אין כאן שום נס. ישנה מערכת חוקים שאותם אנחנו לומדים ויכולים להשתמש בהם בצורה נכונה.

לכן אסור להתייחס לחכמת הקבלה כאל איזו דת או לקסמים וכישופים: שאני כביכול התחלתי ללמוד אותה ובכל זאת רע לי. העניין הוא, שאתה עדיין לא יודע להשתמש בה. וכשתלמד, אז באותה מידה יהיה לך טוב. כמו בכל עסק. זהו ידע מטריאליסטי מדויק.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בבולגריה, 11.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סלחנות במסגרת החוק
אני הנוכחי ואני הרצוי
הקפיץ מתוח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest