דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקבלה היא חכמה על המציאות העליונה

הקבלה היא חכמה על המציאות העליונה

מתוך מאמר של בעל הסולם "תורת הקבלה ומהותה":

"מה היא חכמת הקבלה? חכמת הקבלה בכללה, היא עניין של התגלות אלקיית, מסודר בדרכיו בכל בחינותיו, ממה שנתגלה בעולמות, וממה שעתיד להתגלות, ובכל האופנים שאך אפשר לפעמים להגלות בעולמות, עד סוף כל הדורות."

לחכמת הקבלה יש הרבה הגדרות, אבל מכולן אנחנו רואים שבעצם היא מלמדת את האדם כיצד לגלות את הכוח העליון, את הכוח האחד של הטבע. הוא נקרא "אחד", מפני שהוא כולל בתוכו את כל יתר הכוחות של הטבע. זה הכוח הכללי שכולל בתוכו את כל הטבע עם כל מה שקיים בו.

חכמת הקבלה מגלה לאדם את המערכת הכללית, את הכוח הכללי בכל האופנים וההשפעות שלו, על מה שנמצא למטה, תחת הנהגתו.

צריך לעשות אבחנה בין אותו החלק בכוח הזה ששייך לנו ונגיש לגילוי שלנו, לבין אותו החלק שאינו שייך לנו. אנחנו אפילו לא יודעים מה עוד מתרחש במציאות אחרת שהיא לא המציאות שלנו.

זאת אומרת, חכמת הקבלה, זו חכמה מעשית, כמו פיזיקה, כימיה, כל המדעים הטבעיים. לכן אנחנו יכולים על ידה לגלות רק את מה שנגיש לנו. ומציאות שאינה מורגשת על ידינו, לא נוכל לתאר ולדעת בשם ומילה.

אנחנו מבינים גם כזאת אפשרות, שלכוח העליון גם כן קיים משהו מחוץ לנו, שלא יכולים להרגיש בחושים שלנו. אבל ההשגה שלנו היא רק על מה שנמצא ומתלבש בתוך הכלים, החושים שלנו.

חכמת הקבלה מפתחת בנו חושים חדשים בנוסף לחמשת החושים הגשמיים שניתנו לנו מהלידה: ראייה, שמיעה, ריח, טעם, מישוש. אפשר לכנות את חמשת החושים האלה כ"בהמיים", כי הם שייכים לדרגת החי, שבה קיים הגוף הפיזי שלנו.

אבל חוץ מהם אנחנו יכולים לפתח עוד חושים נוספים, שנקראים: "כתר", "חכמה", "בינה", "זעיר אנפין" ו"מלכות". החושים האלה לא עובדים בצורה של קבלה, של ספיגה, אלא בצורת נתינה.

כוח ההשפעה בכלל לא שייך לנו ולא נמצא בתפיסתנו. אבל אנחנו יכולים לפתח בתוכנו כזאת תכונה, לקבל אותה מלמעלה, ואז יהיה לנו כוח שני, כוח השפעה, בנוסף לכוח הקבלה.

כוח ההשפעה הוא בעצם הכוח העליון. אנחנו קונים כזה כוח עליון של השפעה מהבורא ומקבלים אפשרות ויכולת לעבוד עם שני כוחות. על ידי הכוח השני, כוח ההשפעה, אנחנו יכולים להידמות לו, ואז להבין, להרגיש, להתחיל לגלות את המציאות בתכונות ההשפעה. וזו היא המטרה של חכמת הקבלה.

ואז אנחנו מתרוממים מדרגת דומם, צומח וחי, שבהן התפתחנו בעולם הזה, ועוברים למדרגה אחרת, שנקראת "העולם הבא". במידה שאנחנו רוכשים את תכונת ההשפעה, אנחנו מתחילים לרכוש את תפיסת המציאות החדשה בתכונת ההשפעה, את העולם הבא.

ההזדמנות הזאת ניתנת לאנשים שיש להם משיכה לזה. ובסופו של דבר, כל האנושות צריכה להגיע למצב הזה, שנקרא "עולמך תראה בחייך". ואז האדם יתפוס וירגיש בתוך החושים שלו את כל מה שיכול להתרחש בכל המציאות השלמה.

לכן בעל הסולם כותב, ש"חכמת הקבלה בכללה, זה עניין של התגלות אלקיית", הכוח העליון של השפעה שמחזיק בתוכו את כל הטבע, "מסודר בדרכיו בכל בחינותיו, ממה שנתגלה בעולמות, וממה שעתיד להתגלות, ובכל האופנים שאך אפשר לפעמים להגלות בעולמות, עד סוף כל הדורות".

לכן, כל אחד ואחד שמקבל קצת נגיעה ומשיכה לכזה גילוי, יש לו אפשרות לגלות את כל המציאות, בכל האפשרויות והאמצעים שרק יכולים להיות, למעלה מזמן, תנועה, מקום, למעלה מכל ההגבלות. כי לכוח ההשפעה לא קיימים שום הגבלות.

מתוך שיעור על המאמר "תורת הקבלה ומהותה", 12.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
המדע של המימד העליון
חכמת הקבלה היא גילוי כל המציאות בתוכך
חכמת ההכרה העצמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest