דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / הקבלה היא הפסיכולוגיה של הדור החדש

הקבלה היא הפסיכולוגיה של הדור החדש

דעתו של אלכסנדר יורייב, דוקטור לפסיכולוגיה, ראש הקתדרה לפסיכולוגיה פוליטית באוניברסיטה הממשלתית של סנט-פטרבורג: "הפסיכולוגיה הפסיקה להיות מנהיגת המחשבות, כפי שזה היה בתקופתם של לייבניץ ופרויד. עם תחילת הגלובליזציה, הפסיכולוגיה צריכה לענות לצו השעה. המדע הזה זקוק לפריצה איכותית בהבנת האדם החדש במציאות החדשה.

ההבנה צריכה להיות במושגים שמובנים למערכות המודרניות של חיפוש, קליטת ועיבוד מידע. אלה צריכות להיות תיאוריות פסיכולוגיות שמתאימות בצורתן ובתוכנן לתקופת השינויים הגלובליים בעולם, כשם שהמודלים התיאורטיים של המורים שלנו היו מתאימים לזמנם.

המגמה הזאת היא לא רק בהתאם לאינטרסים של כל הקהילה הפסיכולוגית, אלא של כל האנושות, שסבלה רבות מההצגה הפשטנית והוולגרית של האדם בתקשורת, ביחסי הציבור, ברפורמות הכלכליות, בפוליטיקה וכן הלאה.

האדם מאוד מורכב, וזה מסביר מדוע האדם נשאר אדם, למרות מגמות השינוי החברתי, שמנסות להשמיד את האנושי שבו, במהלך המאבק מול איתני הטבע. לאחר מלחמות העולם, המשברים הכלכליים, המהפכות החברתיות, האדם שוב ושוב קם מן ההריסות, כשם שהוא קם לאחר שיטפונות, רעידות אדמה, רעב ומגפות. יש באדם ובהכרתו משהו שעולה פי כמה וכמה על כל המטען האינטלקטואלי של אלה שמנסים לתקן אותו".

תגובתי: הפסיכולוגיה החדשה הזאת היא חכמת הקבלה, מפני שהיא מגלה לנו את האדם, את הטבע האגואיסטי שלו, את ההתנהגות האגואיסטית שלו, ואת כל אותם השינויים והתיקונים שאנחנו צריכים לעבור כדי להשיג את מטרת ההתפתחות שלנו: החיבור למערכת הגלובלית והאינטגרלית, כמו גוף אחד. עיין במאמריו של בעל הסולם על חכמת הקבלה והפסיכולוגיה.
ידיעות קודמות בנושא:
הפסיכולוגיה הרוחנית
הולכים אל הלא-נודע
עכשיו אני מבין!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest