דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקבוצה כאובייקט רוחני

הקבוצה כאובייקט רוחני

מתוך הכנס בנובוסיבירסק, שיעור מס' 4

שאלה: מה היא הקבוצה כיחידה רוחנית, כאובייקט רוחני? איך אני יכול לשתף פעולה עם הקבוצה בצורה נכונה כדי להפיק תועלת הדדית מקסימלית לעלייה הרוחנית?

תשובה: הקבוצה כאובייקט רוחני היא הרצון המשותף שמשתוקק להידמות לבורא, לתכונת ההשפעה. אם האנשים שנמצאים בתוך הקבוצה פועלים כנגד האגו שלהם, אז מעל האגו, מעל ההתנגדויות שלהם הם בונים את תכונת האהבה וההשפעה שמכוונים אותה לבורא.

זה נקרא "קבוצה". בתוכה חייבת להיות עבודה ללא הפסקה. אם האדם נכנס לקבוצה, מתמזג, נכלל בתוכה, אז נעלם ה"אני" שלו, והוא רוצה להיעלם בתוך הקבוצה, לתת את כל כולו למה שמתרחש בה, וזה אומר שהוא חבר בקבוצה.

ה"אני" שלנו, שמלכתחילה נוצר בנו, קיים רק כנקודה שחורה שמעליה אני צריך לקבל את כל הרצונות החיצוניים כמו שלי. זה נקרא "ואהבת לרעך".

לאהוב, זה אומר, לקלוט את כל הרצונות והתכונות של האחר כמו שלי. ואת הרצונות שלי אני מצמצם, אני לא מרגיש. אני קיים רק כדי להרגיש כשלי את כל מה שיש באחרים. כל הרצונות המשותפים שלנו למעשה הם השדה שלי, הכלי שלי. בתוכו אני ארגיש את העולם העליון שלי, דרכו אני רוצה להשפיע לבורא, ובתוכו אני אגלה את הבורא. והנקודה שלי היא נשארת נקודה שחורה. כך אני צריך לתפוס את עצמי בהשוואה לקבוצה.

מתוך הכנס בנובוסיבירסק, שיעור מס' 4, 07.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כוונה נכונה
תגלה את עצמך
כיצד לגדול ברוחניות?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest