דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקבוצה היא המגדלור שלי בלילה

הקבוצה היא המגדלור שלי בלילה

אנחנו צריכים כל הזמן לבדוק האם אנחנו מתקדמים בצורה נכונה והאם אנחנו רוכשים כוח רצון וכוונה חדשים כדי להשתמש בהם על מנת להשפיע, ולא בשום צורה אחרת. ואיך אני יכול למדוד את עצמי ולבדוק האם אני נמצא מול הבורא והולך אליו?

לשם כך ניתן לנו אמצעי אחר, במקום הבורא, שמספק לנו את אותם התנאים הנחוצים לנו כדי להתקדם. אם כן, הפיתרון הוא די פשוט. על ידי האור אנחנו מגדילים את נקודת הרצון שהבורא ברא, שוברים אותה לחלקים, ומרגישים שאנחנו הפוכים מהאור. במקום כוח האהבה וההשפעה, ניצב בינינו כוח האגואיזם והדחייה ההדדית, כוח הקבלה, התכונה האגואיסטית, ההפוכה מהאור.

ואם אנחנו מתחילים להרגיש את עצמנו בצורה כזאת, אז מתוך הניסיון להתקרב זה לזה, בעבודה נגד הרצון שלנו, נוכל ללא ספק להשיג את המטרה: הדבקות בבורא. משמע שזה אותו הדבר: לחבר את הרצונות ההפוכים, המרוחקים זה מזה, או להתחבר עם הבורא. כי במידה שבה אנחנו מתקרבים זה לזה, אנחנו הופכים להיות דומים לבורא, לאור.

לכן כל כך חשובה לנו האהבה לחברים, החיבור לקבוצה. כי את אותם החוקים והפעולות שאנחנו מבצעים כשאנחנו מתחברים זה עם זה, אנחנו גם צריכים לבצע ביחס לבורא. וכך, "מאהבת הבריות לאהבת הבורא", אנחנו משיגים חיבור, אהבה, תיאום, דבקות – כל מה שכלול במטרת הבריאה.

ניתנה לנו הנקודה ההתחלתית, שאיתה אנחנו נמצאים בתחילת "השדה אשר בירכו השם" עם הרצונות שלנו, ואנחנו צריכים לחצות את השדה הזה ולא לתעות בו. וזה אפשרי רק אם תתחבר עם החברים.

אם אנחנו לא מסוגלים לעבוד בצורה נכונה, או אפילו מנסים לעשות זאת, אבל לא יכולים מסיבות שאינן תלויות בנו, אז אנחנו נכנסים ל"גלות מצרים". אם כי גם זאת מדרגה בדרך, שאותה אנחנו חייבים לעבור.

אבל לזה אנחנו מגיעים רק לאחר שתעינו בשדה. התעייה הזאת בשדה נקראת "גלות מצרים". ולאחר מכן השדה הזה מוציא אותנו ממצרים, ובו אנחנו מקבלים את האמצעי לתיקון, שנקרא "תורה", ומתקנים את עצמנו. ואז השדה הזה הופך למדבר, ולאחר מכן לארץ ישראל.

אבל כל זה – זה אותו השדה, אותו הרצון לקבל, שאותו אנחנו צריכים להביא להשתוות לאור.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 14.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
דרך שעוברת בשדה פלאים
העבודה במדבר הצחיח
כוונת מדויקת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest