הקב"ה וישראל

"ויסרתי אתכם ללכת בגלות. ואם תאמרו שאעזוב אתכם, אף אני, עמכם".
זוהר, פרשת בחקותי, אות מ"ט

למרות שאנחנו מדברים על הפעולות "שלא על מנת לקבל פרס", לאמיתו של דבר, פעולה כזו אינה יכולה להיות בטבע. אנחנו תמיד זקוקים לשכר כמניע לפעולה. כי רק הלא שפויים או ילדים קטנים פועלים ללא מטרה. המטרה שלנו היא להגיע לגילוי, לראות את המצב האמיתי, להבין את סיבותיו, להבין את מקומנו. אנחנו זקוקים לאמת במלואה כאן ובכל העולמות. גילוי של האמת הזאת, הוא גילוי הבורא. זהו השכר שלנו. כך קובעת מהותה של חכמת הקבלה, גילוי הבורא לנברא בעולם הזה.

אנחנו משתוקקים לשכר עליון, ורוכשים אותו לא בצורת מילוי אגואיסטי אלא בתוך ההשתוקקות שלנו מהשקר לאמת. כל החיים שלך יכולים להיראות לך מלאי שפע, מתוקים עד להחליא. אך יחד עם זאת אתה מרגיש ריקנות כיוון שאין כאן אמת. לכן אתה מחליף את המטרה, במקום מילוי ישיר על ידי מתוק אתה רוצה להגיע למילוי האמת.

להשיג זאת, לא קל. המילה אמת מורכבת משלוש אותיות: א' – האות הראשונה באלף-בית, מ – מסמלת את הבינה, תכונת ההשפעה, ות – האות האחרונה באלף-בית. במילים אחרות, כל התכונות שלך צריכות להתרכז סביב הבינה, בכוונה להשפיע, ואז תבין מה זה ותגלה את הבורא.

אמת היא התנאי לגלות שלך. אם אתה רואה שאתה נמצא בגלות ביחס לאמת, אז אתה נמצא בגלות ביחס לבורא. במצבנו הסופי, הרצוי, אנחנו מאוחדים, משולבים ומחוברים בזיווג אחד, שלם, מלא ומתמשך. כלומר, עכשיו שנינו נמצאים במצב לא רצוי, במילים אחרות, גם אתה וגם הוא נמצאים בגלות.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 03.11.2010

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/ENYdF

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest