דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הצעד הראשון הוא הקשה ביותר

הצעד הראשון הוא הקשה ביותר

כנס בגאורגיה. שיעור מס' 4

העולם שלנו נקרא מדומה, בדוי, אבל אנחנו תופסים אותו רק בצורה כזאת. כדי להיפטר מהאשליה הזאת, אנחנו צריכים ליצור כאלה תנאים, שאנחנו באמת נרצה להתנתק ממנו, כלומר לא נתפוס אותו כיחידי שקיים בצורה ריאלית.

לשם כך אנחנו חייבים ליצור בינינו כאלה תנאים, שבהם מורגש העולם העליון. לכן ההכנה לשיעור מתבססת על זה, שאנחנו מתכוננים לכזה קשר בינינו, שיהיה דומה לבורא. כאשר לא יהיו בינינו שום הבדלים, אז אנחנו נרגיש את הבורא.

מאחר ולא ניתן לממש את זה בפעם אחת, אז הבורא עשה החלשה של מה שנקרא "חמשת העולמות" (המצבים) המנמיכים מהייחודיות המוחלטת שלו, 125 מדרגות. חמשת העולמות מתחלקים לחמישה "פרצופים" (מדרגות יותר קטנות) וכל אחד מה"פרצופים" מתחלק לעוד חמש תת מדרגות ("ספירות"), שזה סך הכול 125 מדרגות.

מספיק לנו לספק את הדרישות של המדרגה הנמוכה ביותר 1/125 מהייחודיות של הבורא, ואז אנחנו כבר נגלה אותו, ודאי בעוצמה של 1/125. לכן אנחנו צריכים ליצור בינינו כאלה תנאים, שמאחדים אותנו פי 125 פעם פחות, מאשר הייחודיות של הבורא. אבל בכל מקרה, זה מאוד לא פשוט.

בעיקרון רק הצעד הראשון הוא לא פשוט, מפני שאנחנו עוברים למדרגה חדשה, נולדים מתוך העולם שלנו לעולם הבא. אחר כך אנחנו כבר לא נולדים יותר. כבר לא קיים חוסר הוודאות, ההיפוך, אלא פשוט ישנה גדילה של האיחוד, של ההבנה, מה זה, ופשוט הוספה לזה. כל מדרגה בכל מקרה נבדלת ושונה מאוד מהמדרגה הקודמת באיכות, בכל זאת מתגלה כמדרגה מלאה הפתעות, אבל זה כבר לא אותו ההיפוך כמו היציאה מתוך הרגשת העולם שלנו להרגשת העולם העליון.

לכן כדי לעבור את המדרגה הזאת, שנקראת במילה מיוחדת "מחסום", שזה כמו מחסום מתרומם, קיר, מכשול, בעל תנאי מעבר מורכב, דרושה נחישות גדולה מאוד.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בגאורגיה, 08.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תנועה מודעת לעבר הבורא
מטרה, שאין חשובה ממנה עבורנו
מסך המורד תמיד למחצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest