דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הצגה של שחקן אחד

הצגה של שחקן אחד

שאלה: כיצד ניתן למצוא כוחות להתקדמות? הרי עם הזמן שעובר אנחנו מרגישים יותר ויותר התנגדות ופחות כוחות…

תשובתי: זה נפלא! אם אתה מרגיש פחות ופחות כוחות, אז זו עזרה מלמעלה, כדי שלא תחשוב שאתה בכלל מסוגל לעשות משהו. אם אתה מרגיש התנגדות יותר ויותר גדולה, זו גם כן עזרה מלמעלה, כדי שתראה שאף פעם לא תהיה לך הזדמנות לפרוץ בעצמך.

זו עזרה! פרעה, מלך מצרים, האגו, היצר הרע – זה ניגודיות והופכיות לבורא, האחוריים של הבורא. הבורא בכוונה יוצר לעצמו כזאת דמות. כי הרי הטבע שלך זה אגואיזם, זוהי הטבעה הפוכה של הבורא. הבורא מכניס את עצמו לתוכך, ופועל בצורה כזאת כדי לעצור אותך. הוא עושה הכול! אין עוד מלבדו. כשאנחנו אומרים ש"אין עוד מלבדו", אין זה אומר שאני קיים וכנגדי קיים מישהו. גם אני לא קיים! כי הרי כל הכוחות הפועלים בעד ונגד, הטובים והרעים, כל זה זה רק הוא. ומי אני? – אני זו נקודת הבירור, אני רק מברר מה בעד ומה נגד. משתי הצורות שלו אני מברר עם מי אני רוצה להיות.

הבורא הוא שׂחקן בכל התפקידים, ומתלבש לסירוגין פעם בטוב ופעם ברע. כך גם אתה משׂחק בצורות שונות עם ילד קטן, כדי שהוא ילמד להבדיל דבר אחד מהשני, יבין איך כדאי לו להיות. כי הרי הוא יכיר את הטוב, רק במידת השׂגת הרע. לכן, אם עכשיו אתה מרגיש כבדות, זה הבורא עושה. אם אתה מרגיש שאינך מסוגל לעשות שום דבר לבד, זה הוא שנותן לך כזאת הרגשה. בשביל מה? – כדי שאתה תפנה אליו.

אם אני רוצה ללמד ילד קטן שהוא צריך לפנות אליי לעזרה, אז אני בכוונה עושה שהוא לא יצליח במשהו כדי שהוא יהיה נצרך לעזרתי. כך אנחנו נוהגים ביחסים בינינו. נניח שאני רוצה שאתה תהפוך להיות חבר שלי, תכבד אותי. אז אני נוקט באיזה שהוא צעד מאחורי הגב שלך, כדי שאתה תרגיש שאפילו שאינך רוצה בזה, לא תצליח ללא קשר איתי. אתה פתאום מבין שאני גדול, שאתה צריך לכבד אותי, לבקש ממני, עכשיו אתה יודע שאני גדול ואתה תלוי בי. אני סידרתי לך כאלו חיים שאין לך ברירה, אתה ניגש אליי ומבקש.

כך הבורא נוהג עימנו. מובן, שאין הוא מונע על ידי כוונה אגואיסטית כדי ללמד אותנו, אלא על ידי הרצון ללמד אותנו ולהעלות אותנו לדרגתו, למצב הטוב ביותר, כי הרי הוא נקרא "טוב ומיטיב". אך הוא פועל דווקא בצורה כזאת, כך שיווצרו לך כל מיני צרות ובעיות, חוסר סדר ובלבול – באופן קבוע, בעולם, בכל תחומי החיים, ובכל העולמות, כדי שבסופו של דבר תרצה לבוא אליו, לבקש ממנו עזרה ובאופן כזה להידבק בו. אז אתה תרצה להפוך להיות כמוהו. כי הרי בכל פעם שאתה מביט על מישהו גדול, חכם או בעל שליטה, אתה רוצה להפוך להיות כמוהו. לא מספיק לך רק לקבל ממנו, אתה רוצה להיות במקומו. בדיוק את זה עושה עימנו הבורא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 16.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הצגה לשחקן אחד
תאחל והאור יבוא!
סימנים להתפתחות הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest