הצגה לשחקן אחד

laitman_2010-05_ny_70b7fd56e8_b-70.jpg

שאלה: האם כל אדם חייב לעבור את כל המצבים המתוארים בספר הזוהר?

תשובתי: נאמר של אדם חייב לכתוב לעצמו ובעצמו ספר תורה. משמע, שאתה חייב בהדרגה לגלות את כל התכונות, הרצונות שלך, במצב האגואיסטי ההתחלתי שלהם, ובמידת גילויים, לתקן אותם כך שמשנה את הכוונה "למען עצמי" לכוונה "למען הזולת – הבורא". אתה בונה כלי חדש עם מסך ואור חוזר וממלא אותו.

גילוי הכלי השבור מסמל שאתה מתלבש באיזה דמות מסוימת של רשע המתואר בתורה, ובתיקון הבא אחריו של אותו המצב אתה מתלבש באיזה צדיק מהתורה. אלא הן דמויות, צורות, אשר אתה חייב לקבל פעם אחר פעם, ולהתלבש לפי הסדר פעם ברשע ופעם בצדיק שאותם התורה מציירת לך.

זה כמו הטבעה של מודלים שכבר קיימים בך. אתה כאילו הולך בחושך עם פנס ומאיר, פעם את הרשע ומתלבש בו, ופעם כנגדו, מהצד השני, הצדיק. וכך כל פעם אתה עובר מדמות לדמות. אתה חייב לעבור דרך הכול! הרי כל התורה מורכבת ממצבים שאותם אתה עובר, שמתחילה מהאדם שבך, הגילוי הראשון של הרע שבך, המגע הראשון עם הבורא. הרי דווקא מזה מתחיל האדם, מהרגשת האגואיזם שלו בניגודיות לבורא.

כל ספר התורה מדבר אך ורק על ההתלבשויות העקביות האלה שלך בתפקידים השונים, אשר אותם אתה משׂחק, כמו בתיאטרון, לפי התסריט שניתן לך. אתה מתלבש בדמויות שונות, אך רק אתה הוא זה שמשחק את כל ריבוי התפקידים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 05.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
אתה – הסופר של הבריאה!
אני מעתיק את התורה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest