דף הבית / אהבה / זוגיות / הפתרון למשבר תלוי בהכרה שאנחנו אחד שלם

הפתרון למשבר תלוי בהכרה שאנחנו אחד שלם

laitman_2009-06_1300_70.jpg

מדענים גילו כי בחירת בן/בת זוג איננה תלויה באדם, אלא בצרכי המין כולו.

מתברר כי גבר במצב רגוע בוחר בבנות זוג שדומות לו, ובמצבי דחק להיפך, באלה שאינן דומות לו. המשמעות האבולוציונית של ההתנהגות הזו, היא שכאשר אין סכנה והכול רגוע אזי אין צורך להגדיל את השתנות הגנים של הצאצאים. כאשר הזכר נמצא במצב דחק זהו סימן לסכנה, משמעותו היא שיש לגוון את הגנים במטרה להעלות את הסיכוי של הישרדות המין.

ניתן לראות שוב כי זו אינה ההכרה שלנו השולטת על פעולותינו, אלא ההכרה של המין הביולוגי של כלל האוכלוסייה. היא זו שנותנת לנו, לתאים שלה, פקודות המכוונות לתועלת של המין כולו. במילים אחרות, העולם בנוי בצורה כזאת, שברמה הביולוגית אנחנו, כמכונות, נציית להנהלה העליונה.

אך ברמת הקשרים הסוציאליים אין תוכנית כזאת, בהתקשרות עם אנשים אחרים, אנחנו משתמשים בתכונות אגואיסטיות פרימיטיביות של הגוף הפיזי שלנו. אלו אינן מכוונות להישרדות המין בכלל, או אפילו ההישרדות שלנו כאנשים, אלא רק להישרדות הגוף הביולוגי שלנו והעלאת רמת הנוחות הפיזית שלו.

כאשר אנחנו משתמשים באותו המכניזם הביולוגי הפרימיטיבי, המגן על גופנו בהתקשרות עם אנשים אחרים, מערכות ההגנה אינן נותנות לנו להתקרב לאדם אחר.

בסוף המאה ה-20 המצב הזה הפך להיות לבעיה כלל אנושית, מכיוון שהמין שלנו התקרב מאוד לרמה חדשה של ארגון עצמי, אליו אנחנו צריכים להגיע במאה ה-21. אם אנחנו, באמצעות פיתוח השכל, לא נתגבר על כוחות הדחייה בינינו, המעבר יגיע בדרך דרמטית.

רשומות קודמות בנושא:
התרופה לכל המחלות
החיבור אפשרי ברמה הרוחנית בלבד
נכונות מלאה לתיקון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest