דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / הפצת הבורא על הבריאה

הפצת הבורא על הבריאה

מיכאל לייטמן

אנחנו כל הזמן חוזרים ואומרים, שללימוד חוכמת הקבלה באופן מוצלח, נחוצה ההפצה. אבל אני מרגיש שזו לא ממש המילה המתאימה, כאילו שמדובר על איזה סוכן מכירות או סוכן ביטוח אשר מציע לכולם את הפוליסות שלו. זה יכול להיראות, שאנחנו מפיצים את חוכמת הקבלה, כאילו רוצים לתת משהו לאנשים. בזמננו המילה הפצה קשורה למסחר.

וכאשר אנחנו מדברים על הפצת חוכמת הקבלה, מי שלא יודע ומכיר על מה מדובר, זה נראה לו כמסחר או כביזנס, כאילו שאנחנו מוכרים משהו ויש לנו מזה רווח. כלומר זו מילה די "חלקלקה".

אבל למעשה כל החיים שלנו הם הפצה, כי זה אומר התקרבות לבורא, התפתחות, גילוי, השגה.

כל הבריאה מתחילה מהפצה – מנקודה אחת יחידה, שנבראה יש מאין, שממנה יוצא פתאום משהו קיים, "יש מאין", ואחר כך כל זה מתפשט: ארבע בחינות של אור ישר, עולמות רוחניים ועד העולם שלנו. המדרגה הרוחנית האחרונה פורצת לעולמנו עם המטען הרוחני הקטן היחיד.

כל חומר הבריאה שלנו, כל היקום, נולד מניצוץ אחד זה דרך המפץ הגדול ומתפשט. וכך הוא מתפתח עד למערכת השמש שלנו, כדור הארץ וכל מה שקיים עליו. כל זה שייך להפצה – להתפשטות של הבורא על הבריאה, כדי שתחת הלחץ של האור, של תכונת ההשפעה שלו, להביא את הבריאה להשתוות אליו.

כל לידה, כל התפתחות – זו הפצה. כלומר הפצה בתכונתה הפנימית והאמיתית מסמלת שותפות עם הבורא – עזרה בשבילו להעביר את הרעיון שלו, להתגלות בעולם, לפעול יחד איתו.

מתוך שיעור מס' 4 של קונגרס טורקיה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest