דף הבית / אקטואליה / הפסקה בצמיחת רמת המשכל

הפסקה בצמיחת רמת המשכל

אתמול דיווחו שבמשך עשורים ה-IQ במדינות המערב כל הזמן עלה בזכות תזונה טובה, רמת החינוך והבריאות. אך כעת, החלו להבחין כי ישנה ירידה ברמת ה-IQ.

למשל בפינלנד ה-IQ אינו גדֵל כבר משנת 1997. ירידה של ה-IQ היא איטית וקבועה. אם מסתכלים על המצב לפני 30 שנה ומשווים את אורח חייהם ומצב בריאותם של הצעירים לימינו, אז המצב מחמיר.

עידן הפוסט-מודרניזם, זהו עידן שהחברה מתחילה להבין שלהיות גיבור זה לא הכי טוב, קל יותר לחיות כאדם פשוט, לכל אחד יש את הזכות להיות כפי שהוא, כל אחד צודק בדרכו שלו, יש לאדם את הזכות לבחור מה שהוא רוצה, אפילו את המולדת שלו. גדֵלה חשיבות של החיים בהווה, ולא החיים העתידיים.

כמו כן, רעיון הצדק מאבד את חשיבותו ככוח המניע. אחווה, צדק, יחסים של קרבה משפחתית, לכל זה אין שום חשיבות. ישנו ה"אני". אנחנו רואים שאין רעיונות לאומיים, מגמות פעולה, דגלים שאחריהם כולם הולכים באופן המוני. ישנן קבוצות שונות עם אינטרסים, אבל הרעיון של אומה מאוחדת הסתיים. ומצד שני, גדל הצורך לביטוי עצמי תרבותי, דרך התקשורת והאינטרנט. בעידן של חדשנות, העבודה איחדה בני אדם ואילו עכשיו זו התקשורת, האינטרנט. אין יותר אידיאולוגיה דומיננטית ודת שלטת.

שאני חושב שניצלנו באופן מלא את האגו שלנו והגענו לרוויה שלו. לדור החדש אין לְמה לשאוף, יש מזון, מין, הכול נגיש, המון זמן פנוי. בסביבה כזאת אין כל צורך ב-IQ גבוה. להיפך, האדם כל הזמן בנסיגה ובהתנוונות. במיוחד עם החדירה של טכנולוגיות חדשות שיביאו בקרוב לכך ש-90% מאוכלוסיית כדור הארץ תהיה ללא עבודה. אם נמשוך את בני האדם ללימוד שיטת החינוך וההשכלה האינטגרלית, חכמת החיבור, נוכל להגיע להתפתחות אין קץ, כמו הטבע. 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest