דף הבית / כללי / הפסיפס הקבלי – 15

הפסיפס הקבלי – 15

photo_rav_gh70_015.gif

שאלה מהבלוג בספרדית: האם לימוד גימטרייה קשור לחוכמת הקבלה? מה מטרת המדע הזה? מה נוכל ללמוד ממנו?

תשובה: הגימטרייה היא שיטת רישום היחסים בין תכונות רוחניות של נשמה וגם בין נשמות שונות. הדבר דומה לשיטות קידוד ורישום של מידע שנהוגים היום.

תכונות היורדות מהמערכת הרוחנית השולטת, מסומנות בגימטרייה על ידי אותיות. אנחנו אמנם מציגים את סדר האותיות כמילים, אבל למעשה איננו קוראים מילים, אלא את תכנית הנהגת העולם שלנו.

מה נותנת לנו הגימטרייה? דוגמא איך אנו צריכים להיות. הרי כל תפקידנו הוא להדמות לבורא. ההידמות מושגת על ידי חזרה על דוגמאות, על הפעולות של הבורא. בדומה לצורה שילד לומד מהמבוגרים בעולמנו.

kab_sifria_40.jpg מושגים בקבלה

שאלה: חוכמת הקבלה מזכירה את אדם, חווה ודמויות אחרות מהכתבים העתיקים. הייתי רוצה לדעת מי הם היו?

תשובה: אלה הם כוחות פנימיים של הנשמה, של היסודות: הגברי – הנותן, והנשי – המקבל. בחוכמת הקבלה אלו הן המערכות של זעיר אנפין ומלכות. ראה על כך בספר ה"זוהר".

kab_sifria_40.jpg שיעור על פי המאמר "מהו, ויגרש את האדם מגן עדן, מטעם שלא יקח מעץ החיים" (שמעתי, פד)

שאלה: האם אפשר לטעון, שקיימים שני סוגי רצונות? הראשון – רק לספק את עצמי, והשני – לספק את האחרים. הראשון – מוגבל מאוד, ואילו השני הוא נצחי ואין סופי.

תשובה: זה נכון!

ידיעות קודמות בנושא:
גימטרייה
גימטרייה – האמת שמאחורי התעלומה
קין והבל – מי חזק יותר?
התבלבלתי במלאכים…

2 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום רב, היה חסר במפגש החודשי ( ברוך ה') מעגלי ריקודים של גברים בנפרד ונשים בנפרד, כדאי להוסיף, כי לרקוד ביחד מאוד מחבר ונותן תחושת התעלות. יש על זה מחקרים .

  2. הכול וכול דבר דבר טוב אם הוא מוסיף כונה …אבל הרבה יותר כיף לי להיתחבר בצורה של לימוד משותף .או בשירים מיתוך עומק הלב.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest