דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / הפיתרון אינו נמצא במקום שבו המומחים מחפשים אותו

הפיתרון אינו נמצא במקום שבו המומחים מחפשים אותו

בעל הסולם "השלום בעולם": "אמנם, מטבע הדברים, בתנאים שכאלה מתרבים הנחשלים והנעשקים, עד שמספיקים למחות במוצלחים, ולעשות מריבות וקטטות – – – ומכאן יצאה ונתגלתה מדת "השלום" בעולם. – הרי, שכל אלו המדות: חסד, צדקה ושלום, יצאו ונולדו מחולשת האמת".

זה בדיוק מה שאנחנו רואים היום. כל המהפכנים יוצאים למהומות ורוצים לשנות את הכול. למה? – מפני שאין אמת בעולם. ולכן הם חושבים: "אנחנו בעצמנו נשליט את האמת".

אך בתת ההכרה שלהם יש מידות אחרות שאותן הם רוצים להשליט. בעבר הם היו מצליחים איכשהו לשנות את החברה בצורות כאלה ולהגיע לפשרות כלשהן, שלאחריהן הגיעה הרגיעה. אבל היום זה כבר לא אפשרי, ולכן ההפגנות והפרות הסדר לא יביאו שום תועלת. הן יכולות להביא לשפיכת דמים ולמהפכות כמו במצרים ובמדינות נוספות, אבל את המטרות שלהן הן לא ישיגו.

כי אנחנו צריכים להיות "בעיגול", להיות מחוברים, אנחנו צריכים באמת להשיג את האמת ולא להשתמש באמצעי הרגעה. הוועדות השונות מנסות להדביק כל מיני פלסטרים, לקחת מכאן ולתת לשם, אבל זה לא עוזר. אלה המידות התרומיות שעליהן מדבר בעל הסולם. בעבר הן באמת היו מסוגלות להרגיע את הרוחות, מפני שהטבע עדיין לא דרש מאיתנו חיבור. אבל עכשיו זה לא אפשרי, השיטות האלה לא יועילו ולו לרגע קט. אפילו לא נוכל לממש אותן. הן רק יגרמו לנו להתמרמרות וכעס, ויובילו לעימותים קשים עוד יותר.

היום ניתן לממש את התיקון רק אם נציב בפנינו כמטרה את מידת האמת. והדרך אליה עוברת דרך החיבור, דרך הערבות.

הממשלה לא תוכל למצוא שום פיתרון אחר. הרי מה שהיא מסוגלת לעשות, פחות או יותר, זה לדאוג לביטחון מבחוץ ולחיים נורמליים בפנים. וודאי שהיא גם לא שוכחת את עצמה. אבל עכשיו, במציאות שבה נמצאים היום העמים והממשלות, צריך להסביר להם שכל המידות התרומיות האלה לא יעזרו יותר. אין טעם לצפות מהן למשהו, מפני שבכך אנחנו רק מושכים את הזמן מבלי לתקן את המצב, ובסופו של דבר, תגובת הקהל תהיה חריפה עוד יותר.

לכן צריך להסביר את הדברים עד כמה שאפשר. ואפילו אם לא יבינו אותם היום, הרי שלאחר כישלון נוסף, האנשים יבינו שהשיטות הישנות אינן פועלות, ואז הם אולי ייזכרו במה שאנחנו אמרנו להם. אין מה לעשות, האנושות תצטרך גם ללמוד קצת מהמכות, גם כשהיא תלך כבר ב"דרך ארץ", שהיא הדרך שעוברת בין הדרך הטובה ודרך הייסורים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 11.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לבעיות הגלובליות – פיתרון גלובלי
סכסוך נצחי
כללי המשחק החדשים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest