דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הפירמידה הרוחנית של "הכלי העולמי"

הפירמידה הרוחנית של "הכלי העולמי"

שאלה: האם קיימת פירמידה רוחנית של שיתוף פעולה בתוך "הכלי העולמי"?

תשובתי: המערכת הרוחנית בנויה רק על פי קו ההתקרבות לבורא. לכן, כל אדם תופס בה מקום מסוים משלו. הקו הזה מתחלק לקווים: "קו ימין", "קו שמאל" ו"קו אמצעי", שדרכם זורמים תהליכים מאוד מורכבים, כי המערכת היא מערכת קשר אינטגרלית בין כל חלקי הנשמה השבורים.

כל המערכת מקושרת, ולכן המרכיבים הנמוכים ביותר שלה יכולים לקבוע מה יקרה לחלקים העליונים ביותר שלה, ולהיפך, העליונים יכולים להשפיע על התחתונים, על האמצעיים, וכולי. כלומר, זו לא סתם מערכת קווית שקובעת מי יותר מרוחק מהבורא או יותר קרוב אליו, בנוסף קיימת כאן גם תלות אינטגרלית מורכבת, קשר הדדי לא פשוט בין החלקים. לכן, בוודאי שקיימת פירמידה רוחנית של שיתוף פעולה בתוך "הכלי העולמי", וקיימים בה אנשים וקבוצות שיותר קרובים להשגה הרוחנית וגם יותר מרוחקים ממנה. אבל בגלל הקשר בינינו הם משפיעים אחד על השני.

כל האנושות מקושרת, כולל האנשים שכבר אינם קיימים בעולם הזה, כלומר המקובלים מהעבר ומהעתיד, כולל גם הנשמות שעדיין לא התגלו על פני כדור הארץ, על אף שבעולם שלנו אין נשמות חדשות, כי כולם כבר היו מספר פעמים במימד התחתון והעליון. אבל מכיוון שאנחנו פועלים בתוך כלי אינטגרלי אחד, שנקרא "מלכות של עולם אין סוף", לכן, כל אחד קובע את המצב של כל היתר.

הפירמידה הרוחנית לא סתם קובעת את הרמה של מישהו והוא מתקדם לרמה יותר ויותר גבוהה, אלא כל אחד מאיתנו משפיע על האחרים בגלל הקשר הכללי.

לכן, יתכן שבקצה השני של העולם, נניח בקוסטה ריקה, ישנה קבוצת אנשים שעכשיו גם משתוקקים להשגה רוחנית או להיפך, נמצאים במצב יותר ירוד מאתמול או שלשום. יש להם עליות וירידות שונות ואנחנו תלויים אפילו באנשים שבכלל לא מוכרים לנו, אבל שייכים במידת מה להתקדמות הרוחנית. דרך אגב, כל העולם נמצא בצמיחה ברורה כלפי ההתקדמות הרוחנית. כלומר, הפירמידה הרוחנית קיימת, אבל המצב בה נקבע על ידי כולם ביחד וגם ההתקדמות בה אינטגרלית.

הכול תלוי במאמץ הסגולי של כל קבוצה. אף שישנן קבוצות יותר חלשות ויותר חזקות, אנחנו תלויים לגמרי אחד בשני ולכן רוצים לקדם את כולם. אנחנו רוצים לקדם את כל האנושות כדי שהפירמידה הזאת תתפתח בצורה הרמונית, שתקבל בהדרגה צורת עיגול שבו כולם יהיו שווים, אף על פי שלכל אחד מאיתנו יש תכונות מיוחדות משלו, תנאים ויכולות משלו. אבל בעולם הרוחני כל זה נלקח בחשבון. לכן, אם כל קבוצה משקיעה כל מאמץ אפשרי, אז זה מספיק כדי לתמוך בכל יתר הקבוצות ולהתכלל בכולם.

מתוך שיעור בנושא "קבוצה והפצה", 20.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
המערכת תלויה בכל אחד
עיקרון השוויון
מערכת רב תוכניתית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest