דף הבית / אקטואליה / הפיגוע בקאבול – רמה חדשה של טרור בעולם

הפיגוע בקאבול – רמה חדשה של טרור בעולם

שאלה: בפיגוע בקאבול נהרגו 170 אנשים מתוכם 13 חיילים אמריקאים. זה קרה בשדה התעופה בקאבול על ידי הטליבאן. אנחנו בתקופה שהעולם לא יציב. האם מה שקרה באפגניסטן מצביע על רמה חדשה של טרור בעולם?

תשובתי: כן, אלה גלי טרור שבעצם אף פעם לא מסתיימים, הם קיימים כבר הרבה שנים, פחות או יותר מתחילת המאה העשרים. ודאי שהם לא יסתיימו, כי קיים נשק בשפע, מיליארדי סוגי תחמושת. היום כדאי להיות טרוריסט, זה מקצוע טוב, משלמים על זה הרבה כסף. לכל הטרוריסטים יש משפחות, בתים, ילדים, והטרור זה המקצוע, לכן זה לא ייגמר.

שאלה: מאחורי הפיגוע עומד הסניף האפגאני של דאע"ש, רובם יצאו מהטליבאן. הם טוענים שהטאליבאנים לא מספיק קיצוניים ולא פועלים לפי הקריטריון של האסלאם הקיצוני. למה עלינו לצפות כאנושות מאותן קבוצות קיצוניות?

תשובתי: עד שהאנושות תבין שהיא נמצאת באמת במצב מסוכן, ושזו לא איזו קבוצה פה וקבוצה שם, אז מה שקרה ב-11 בספטמבר 2001 בארה"ב, יכול לקרות בכל מדינה ובכל היבשות. אם נמשיך כך, עוד מעט יהיה לכל הקבוצות האלה גם נשק אטומי, ולהם לא חסרים אנשים שמוכנים למות עבור הרעיון שלהם. לכן מיום ליום המצב מתדרדר. אף אחד לא חשב שכך יקרה, שכחו את אפגניסטן ואת הימים שהרגו שם את בן לאדן, ואנחנו רואים שהדברים האלה לא נעלמים, הם רק נכנסים כביכול להקפאה בינינו, ואחר כך מתפרצים מבפנים שוב.

שאלה: איך האנושות צריכה להגיב או להתמודד עם התופעה הזו?

תשובתי: האנושות לא יכולה להגיב או להתמודד מפני שאין דבר כזה אנושות. זו מסה של בני אדם, עמים, מדינות, ואף אחד לא מסכים עם האחר, אף אחד לא נמצא בקשר יפה וטוב עם השני, גם בתוך כל אומה ואומה יש המון פלגים והמון בעיות. לכן לעומתם הטליבאן זה גוף חזק שיש לו עקרונות ומטרה והם נראים יותר מסודרים. לכן לעומתם כל אחד מהאנושות היפה שלנו חלש.

שאלה: האם יש משהו שבכוחנו לעשות עכשיו?

תשובתי: תמיד יש בכוחנו לעשות, עלינו רק להתחבר בינינו. בכוח החיבור בינינו נוכל להרגיע את כל הכוחות האלה שבעולם.

 

מתוך ישיבת כתבים, 29.8.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest