דף הבית / כלכלה / כסף / העתיד שלנו: תרבות צריכה או הומניות

העתיד שלנו: תרבות צריכה או הומניות

דעתו של ג'גדיש קאפור, יו"ר פורום "דיאלוג הציוויליזציות": "הטעות הבסיסית של הציוויליזציה המפותחת תעשייתית טמונה בכך שהיא ניגשת לכל אדם עם אותן אמות המידה והופכת אותו לישות כלכלית מופשטת, חלק מהעדר… אך זוהי הפרה של חוקי הטבע. כשהם נשארים בידיה של הכלכלה האומללה והאשלייתית הזאת, הם אינם מבינים עד כמה הם קרובים לקריסת כל המערכת… אנחנו מתקרבים במהירות לאדישות מוחלטת כלפי כל דבר בעולם מלבד השטרות הבנקאיים.

מערכת הכוח החד-קוטבית, כתוצאה מהחריגה מגבולות האתיקה והמוסר, נעה במהירות לקראת סופה… מדינות רבות החלו בבזבוז המסוכן הזה של צריכה מעבר לצרכיהן, משאביהן, ומגבלותיהן התרבותיות. הדבר יוצר פערים עצומים בין השכבות החברתיות השונות וכן בין הקבוצות האתניות, הדתיות והתרבותיות בתוך החברה והמערכת העולמית.

עלינו להכיר בכך שהעולם אינו מקלט גלובלי לבוזזים, אלא משפחת עמים במלוא מובן המילה, שבה לכל החברים יש זכות לעבוד ולבחור באורח החיים המתאים להם. לאף מדינה או קבוצת מדינות אין זכות לכפות על האחרים את מטרותיהן הניאו-אימפריאליסטיות, את רצונן ואת תרבות הצריכה שלהן, גם לא בשם הדמוקרטיה, זכויות האדם, או כל המצאה תקשורתית אחרת. הם כבר גרמו מספיק נזקים לאנושות. הגיע הזמן לעצור".

ידיעות קודמות בנושא:
האיחוד הוא הדרך לפתור את המשבר העולמי – 7
האיחוד הוא הדרך לפתור את המשבר העולמי – 4
הבעיות של הסדר העולמי החדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest