דף הבית / כללי / העתיד הטוב תלוי בנו!

העתיד הטוב תלוי בנו!

laitman_8378_70.jpg

כתוב: "בראתי יצר הרע בראתי תורה תבלין כי המאור שבה מחזירו למוטב". התיקון קורה רק בהתאמה לכוונתו של האדם.

כפי שהאר"י מסביר (באמצעות תלמידו, רבי חיים ויטאל), בהקדמה לספר "עץ חיים", וגם בעל הסולם ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות"- הכל תלוי בכוונת האדם הלומד תורה. בספרי התורה מספרים רק על תיקון הנשמה. אם האדם מתכוון לתקן את נשמתו כאן ועכשיו ורוצה למשוך את המאור המחזיר למוטב, כלומר: מרגיש שיש לו מה לתקן כיוון שלומד על תכונותיו הוא ותכונותיו של הבורא – איזו תהום פעורה ביניהם ולאיזה מצב עליו להגיע – אז נוצרת אצלו הדרישה לתיקון, לשינוי הפנימי.

ספרים אשר נכתבו על ידי מקובלים הנמצאים בהשגה רוחנית, כלומר שהשיגו את הבורא – נקראים "ספרי קודש" כיון שהם מספרים על ההשפעה, על אהבת הזולת. לכן אנשים השואפים להגיע להשפעה נאמר עליהם שהם לומדים תורה, כי ספרי התורה הם אורות המגיעים ומתקנים את האדם. ואז במידת התיקון של האדם, מילות התורה מתקנות את נשמתו.

ב"הקדמה לספר הזוהר" נאמר שהתורה מתחלקת ל-613 מצוות (תרי"ג עיטין) ו-613 מילויים (תרי"ג פקודין). 613 מצוות הן אורות, המגיעים ומתקנים את 613 הכוונות שלנו מ"לא לשמה" ל"לשמה", על מנת שכל הרצונות שלנו יהיו בכוונה להשפיע. 613 המילויים האלו הם אורות הממלאים את הרצונות המתוקנים שלנו על ידי אור התורה.

לכן עלינו להשתדל ולהתחיל את לימוד ספר הזוהר, דווקא עם הכוונות האלה; כל אדם בנפרד וכולנו יחד. בכך תלוי התיקון כולו והעתיד הטוב שלנו.

כמובן אם הרבה אנשים מתאספים יחד, יש להם כוח ועוצמה גדולים יותר; במיוחד אם קודם היו רחוקים זה מזה וכעת, יחד, הם רוצים להגיע אל המטרה: גילוי הכוח העליון שמכוון אותם. ברור שאיחוד כזה הוא בעל עוצמה גדולה יותר וחשיבות הכוונות גדולה יותר. לכן חשוב מאוד ללמוד מהן הכוונות הנכונות לפני הלימוד.

ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות", סעיף י"ז, בעל הסולם מסביר באופן מפורט מה צריכה להיות הכוונה שלנו: "ולפיכך מתחייב הלומד בטרם הלימוד, להתחזק באמונת השי"ת ובהשגחתו בשכר ועונש".

מה זאת אומרת: "להתחזק באמונה"? להתחזק במידת ההשפעה. כלומר, לפני הלימוד אני מתחייב שברצוני להגיע לתכונת ההשפעה ואני לומד לשם כך. "ואז", אומר בעל הסולם, "יהיה נכון לבו בטוח, כי מתוך שלא לשמה יבוא לשמה". מכל הכוונות הטבעיות שלנו, השאיפות להרוויח בחיים האלה, נגיע לכוונות אמיתיות: רצון להגיע לכוח העליון, כוח ההשפעה.

דווקא הכוונה קובעת את טיב הלימוד ואת תוצאותיו אשר להם אנו מצפים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 03.02.2010

רשומות קודמות בנושא:
להביא אור לעולם
התורה ניתנת כל יום – בואו נקבל אותה!
עבודת הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest