דף הבית / יחסים / העשירים התרוששו במיליארדים 

העשירים התרוששו במיליארדים 

הערה: על פי דיווח של ה-Bloomberg Index, בשבוע המסחר הראשון של שנת 2016, המצב הכלכלי של 400 האנשים העשירים ביותר בעולם פחת ב-200 מיליארד דולר. הסיבה העיקרית להפסדים הפיננסיים הללו, היא האטה כלכלית של סין וירידת מחירי הנפט.

תשובתי: אנחנו לא רוצים להבין שהעולם הזה, כמו גם שאר הדברים בעולם, יש לו התחלה וסוף. במושג "העולם הזה", הכוונה לאותה מערכת אגואיסטית של שיתוף פעולה הדדי בינינו, שאותה אנחנו בנינו. היא לא יכולה להתקיים יותר, מאחר והיא כמו הידרה (נחש בעל כמה ראשים), מתחילה לאכול את עצמה. הבעיה שהפרדיגמה עליה נברא העולם הזה היא שהכול נמדד בכסף. אבל כסף זה המקביל של אגואיזם, שלפיו אנחנו כבר לא יכולים למדוד את העולם של היום.

שאלה: איזו פרדיגמה מקבילה תהיה?

תשובתי: פרדיגמה שאינה חומרית, מאחר ומבחינה חומרית כולם כבר צריכים להיות מסופקים. ניתן לראות כיצד האירופאים מספקים את כל הצרכים ההכרחיים לפליטים המציפים את היבשת. בזמננו, אדם יכול גם לא לעבוד ובכל מקרה ארגונים מסוימים והמדינה בה הוא חי, ידאגו לו.

שאלה: כלומר הפחד להישאר ללא כסף יעלם?

תשובתי: ללא ספק! היום האדם לא עובד בשביל צרכיו הבסיסיים, הוא עובד בכדי להרוויח יותר. המעגל של כסף-סחורה-כסף, בו מאמציו של האדם שווי ערך למשכורת, הולך ונעלם.

צריך לספק לאדם את מה שנחוץ לו לחיים, ללא קשר לעובדה אם הוא עובד או לא. בעתיד שווי ערך לכסף יהיו רק היחסים ההדדיים הטובים בין בני האדם, מפני שהאנושות תגלה בהדרגה שדווקא כוח הטוב, שלומדי חכמת הקבלה מפיצים סביבם, יוצר בטבע תכונה מופלאה של שפע ושכרו של האדם יקבע לפי הכוונות והתחושות הטובות שינבעו ממנו כלפי האחרים.

הערך יקבע לא על פי הרווח העצמי, אלא על פי יכולת הפצת כוח הטוב והנתינה למען בני האדם, כדי ללכדם יחד, מפני שהאיחוד של בני האדם ידמה אותם לטבע העליון. באופן הזה כולם יוכלו לקבל שפע מאותו כוח עליון, כמו בריאות טובה, טבע פורח, מזג אוויר מאוזן וכדומה. וזה יהיה שווה ערך לשכרו של האדם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 10.1.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest