דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העסק הרווחי ביותר

העסק הרווחי ביותר

צריך להבין, שככל שאנחנו מתקדמים, כך העבודה נעשית יותר קשה. עכשיו, כאשר אנחנו לא רואים לפנינו שכר, הכי קל לנו לעבוד. נדרש מאיתנו רק להאמין שמצפה לנו שכר. החברים מספרים שלפנינו נמצאת מטרה גדולה, גדלות הבורא, שלמענה כדאי לעבוד. ואני רץ, כאילו שרואה עד כמה הוא גדול.

בעצם, אני לא רואה את זה, הסביבה שכנעה אותי בזה, ומזה אני מקבל כוחות, חומר דלק. אני צריך לקיים רק תנאי אחד כדי לעבוד למען המטרה הנכונה: לבטל את עצמי כלפי החברים. כלומר, מכל התנאים אני חייב לקיים רק תנאי אחד: להכניע את עצמי. ואז הקבוצה תתחיל להרשים אותי ולעורר בי את גדלות המטרה, גדלות הבורא, השכר, להקנות לי מוטיבציה. זה מספיק כדי שאני ארוץ קדימה.

זהו התנאי הקל ביותר. כי כאשר אחר כך באמת יגלו לי את גדלות הבורא, איך אני אוכל לעבוד לא למען הגדלות הזאת? הגדלות הזאת תשחד את האגו שלי, ואז מי יוכל לסרב לעבוד למען אדון גדול כזה? האינסטינקט הטבעי יחייב אותנו להשתחוות לפניו.

ואם יגלו לי את השכר, אז איך אני אוכל לעבוד למען ההשפעה? איך אפשר לעבוד שלא למען עצמי, כאילו שאין שכר, אם אתה יודע שבסוף החודש אתה תקבל מיליון דולר? ועבור העבודה הקלה ביותר, למשל לפתוח פעם ביום עבור מישהו דלת וזה הכול. איך אני יכול לזרוק את הידיעה הזה מהראש שלי? עכשיו מחכה לי עבודה קשה מאוד נגד הרצון לקבל.

לאורך כל הדרך, משלב לשלב, במידת ההתקדמות שלנו, אנחנו מגלים יותר ויותר באיזה עסק גדול וחשוב אנחנו עוסקים, בעסק הרווחי ביותר מכל שאר העסקים. ואנחנו נצטרך להתגבר על הידע הזה, כאילו שאין לנו שום דבר, להתנתק מהרצון האגואיסטי שלנו, להסתתר.

זה מאוד קשה. התנאי העכשווי הראשון שלנו הרבה יותר קל, הוא הכי פשוט מכולם. לכן צריך כבר סוף סוף לקיים אותו לסיים את השלב הזה! אני צריך לבטל את עצמי כדי להתחיל לקבל מהסביבה את גדלות המטרה, את גדלות הבורא, הקבוצה, שתיתן לי חומר דלק להתקדם קדימה. נדרש בסך הכול תנאי אחד, ויתור קל על האגו שלי.

ואחר כך כל הוויתורים האלה יהיו יותר ויותר גדולים. וזה כבר לא יהיה סתם ביטול עצמי, אלא אני אתחיל לעבוד עם הרצון לקבל. כל פעם אני אצטרך להסכים ולא להסכים, עד שאני אמשוך אליי את האור.

ועכשיו, אם אני לא מצליח לבטל את עצמי, אז אני צריך להתחבר עם המאור המחזיר למוטב. בהתחלה אני מנסה בעצמי כביכול להכניע את עצמי, אבל אחר כך רואה שלא מסוגל לזה, וההתנגדות שבי רק הולכת וגוברת. אז אני מתחיל לחפש איך לבטל את עצמי ואז אני מגיע לצורך למשוך את המאור לעזרתי. עכשיו אני כבר יודע מה עליי לחפש בזמן השיעור.

אנחנו צריכים לרשום לעצמנו כמה עקרונות שעליהם אנחנו נעבוד, שהעבודה הזאת תהפוך להיות משותפת לכולם. כולם צריכים להשקיע בזה כוחות ולדאוג לערבות הדדית על הקיום הכולל והמשותף של העקרונות.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 18.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בדיקה על חוסר אנוכיות 
המתנה היחידה מהבורא
הסביבה הרוחנית היא החממה של הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest