דף הבית / אקטואליה / העם היהודי – מיעוט חלש או עם חזק?

העם היהודי – מיעוט חלש או עם חזק?

שאלה: מהי הסיבה שאתה מדבר דווקא עכשיו על הדור האחרון? אנחנו רואים שההתנגדות כלפי ישראל גדלה בקרב היהודים, מה הסיבה הפנימית לזה?

תשובתי: היהודים הם עם אחרי שבירה, אחרי החטא, אחרי חורבנות. הם העם הכי אגואיסטי, ולכן אם הם יתחילו להתקרב זה לזה, הם יגרמו לכל אומות העולם להתקרב זה לזה, אך בינתיים המצב הפוך. עלינו לדאוג להסביר לעם ישראל שעלינו להתקרב ולקרב בזה את כל העמים, בכך נבטיח לנו ולכל העולם שלמות ושלום, או שלא נעשה זאת ואז אנחנו נינזק ראשונים.

שאלה: אם אנחנו מסתכלים על ההיסטוריה, העם היהודי היה מיעוט חלש. האם זה מצדיק את תפיסתם של היהודים כלפי כל המיעוט?

תשובתי: אין טעם לערוך השוואות בין עם ישראל הקטן לכל מיני אומות בעולם, גדולים או קטנים. אי אפשר לעשות השוואות כאלה כי זו איננה מדידה אמיתית בכלל. מדידה אמיתית צריכה ויכולה להיות רק לפי עוצמת השורשים של אומות העולם, ואין אומה חשובה יותר ועוצמתית כמו עם ישראל. זה נובע מכך שעם ישראל נוסד על בסיס אוסף שורשים מכל שבעים אומות העולם, ולכן הוא חשוב יותר כשורש, ככתר של כל שבעים אומות העולם, ובו צריך להתרחש התיקון. אחר כך התיקון יתפזר גם לגוף, היינו בכל שבעים האומות.

שאלה: יש ליהודים נטייה להזדהות עם כל מיעוט ועם כל מי שחלש. האם זה שהיינו פעם מיעוט וחלשים מצדיק את היחס הזה?

תשובתי: אנחנו לא כל כך הרגשנו שאנחנו מיעוט או שאנחנו חלשים, תמיד הרגשנו דווקא מיוחדים. אנחנו לא מיעוט ואף אחד גם לא מסתכל עלינו כך בעולם. אומות העולם מסתכלות עלינו כגדולים, חזקים, חכמים, קובעים, כל כלי התקשורת בידינו, כל הכסף בידינו וכולי. אנחנו קובעים ועושים בעולם לא רק רעש, אלא גם משפיעים על הכול יותר מכל אומה אחרת.

 

מתוך ישיבת כתבים, 20.5.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest