דף הבית / אקטואליה / העלאת גיל הפרישה לנשים

העלאת גיל הפרישה לנשים

שאלה: הממשלה אישרה החודש את ההצעה להעלות את גיל הפרישה לנשים. גיל הפרישה יועלה בהדרגה מגיל 62 לגיל 65 במהלך השנים הבאות. הסיבה לכך נעוצה בעלייה בתוחלת החיים, וזו מקטינה את קצבת הפנסיה שצריכה להספיק ליותר שנים. בנוסף, נטל קצבת הזקנה המשולמת על ידי ביטוח לאומי נופל כמעמסה על משלמי המיסים הצעירים. מה דעתך על ההחלטה להעלות את גיל הפרישה לנשים?

תשובתי: אני חושב שעלינו להתקדם למצב שנשים לא יעבדו בכלל, ולא שהם יעבדו יותר. יכול להיות שמבחינה בריאותית נשים יכולות לעבוד עוד שנים, אני רק לא מבין מה התועלת מזה? מי מתעשר מזה? בשביל מה? שהעשירים יתעשרו והעניים יהיו עניים יותר?

בהרבה מקומות בעולם אישה יוצאת לפנסיה מוקדם יותר ויותר , וכך יכולה לעזור יותר למשפחה שלה, לילדים ולנכדים. למה לא? מה  צריכים לעשות עם כל אותן נשים? איפה אתה קובר את אותה תוצרת שהן מייצרות? ובכלל, כל שנה אנחנו צריכים עוד ועוד עובדים? איפה הטכנולוגיות? איפה האוטומטיזציה? איפה כל האמצעים שפיתחנו שאמורים לגרום לכך שנצטרך פחות כוח עבודה?

שאלה: ובאופן כללי מה דעתך על פרישה מהעבודה?

תשובתי: אני בגישה שאישה בכלל לא צריכה לעבוד. היא צריכה לשלוט בממלכה שלה, שזה הבית. וליהנות מפרי העמל שלה כשהם גדלים, וליהנות מהחיים ומהנכדים.

שאלה: החברה לא צריכה כוח נשי בעבודה?

תשובתי: החברה דווקא זקוקה לכך שהאישה תנהל את הבית, יש מושג כזה שהאישה זה הבית

 

מתוך ישיבת כתבים, 22.8.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest