העיקר לא להתנגד

laitman_2010-02-02_2071-70.jpg

תחילה האור ברא את הרצון, פיתח אותו והרחיק אותו מעצמו על מנת לתת לו עצמאות ואפשרות לפתח את עצמו ולהיות דומה לאור. בתהליך הזה האור היה הראשון – הסיבה, והרצון היה השני – התוצאה.

כל פעולה מתרחשת על ידי השפעת האור על הרצון. הרצון בעצמו אינו מסוגל לפעול, ורק הימצאות תכונות האור בתוך הרצון מאפשרת לרצון לפחות לבקש מהאור להשפיע עליו, בצורה זו או אחרת. לאחר שהאור הכין את הרצון לתיקון עצמאי, להיות דומה לו, האור כבר אינו ראשוני בפעולותיו, אלא רק המחייב. הוא מעורר את הרצון לפעול, יוצר בשבילו נסיבות המתאימות לתיקון, להשגת השתוות הצורה.

יצירת כל התנאים למימוש השתוות הרצון עם האור, נקראת ירידת האור והרצון מלמעלה למטה, ואילו השתוות הדרגתית של הרצון עם האור, נקראת עלייה מלמטה למעלה. בתהליך הירידה מלמעלה למטה, האור הגדיר את כל מדרגות העלייה מלמטה למעלה, והשאיר חופש בחירה (פעולה) לרצון בעיצוב השאיפה להידמות לאור (התקרבות), בפניה אל האור. באור, בתוך המדרגות, מונחת תוכנית המעבירה את הרצון דרך צורות שעליו לקבל בתיקונו ההדרגתי. בכל מדרגה עלינו רק להגיע להסכמה עם צורת המדרגה ולבקש מהאור שיתקן אותנו, שנהיה דומים לו.

כדי להבין את האור, את השפעותיו עלינו, את תוכנית התיקון שלנו, ולרצות את מימושה של תוכנית התיקון על עצמנו, אנחנו מתאספים בקבוצה, לומדים, מעוררים השראה הדדית לחשיבות ההשתוות עם האור, לא מתנגדים לאור.

תחילה עליך לבטל את עצמך, לעשות "צמצום", כאילו אינך נמצא, כדי שיבוא האור ויפעל. השתתפות פסיבית זו מאפשרת לך "פתיחת הנתיב לאור" (1). אחר כך עליך לרצות בצורה פעילה את השפעת האור, כך אתה מגביר את הלחץ (2) מכניס בו את "הסכמתך" שקיבלת מהקבוצה. בהסכמתך להשפעה רבת העוצמה של האור "יהיה מה שיהיה", אתה רוכש את תכונת ההשפעה, השתוות עם הבורא. אתה מצרף את הרצון הקטן שלך (הסכמה), אך הודות לזרם העוצמתי של האור, אתה מקבל ביציאה תכונת השפעה גדולה (כוונה להשפיע) ה"אני" החדש שלך.

האור כביכול נכנס לתוך "הנקודה שבלב" ההתחלתית שלך (הניצוץ) ו"מנפח" אותה. במידת הסכמתך עם פעולותיו, אתה "מתרחב" יותר עד שאתה מגיע למדרגה ה-125, הבורא, רוכש את אותה העוצמה. זה מסמל את חג הסוכות, שהרי חגים בעולם שלנו מסמלים את מה שקורה לנו ברוחניות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי" 24.09.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest