דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העיקר – כיוון למטרה

העיקר – כיוון למטרה

העיקר - כיוון למטרהשאלה: האם המחשבות הן שלנו? זה משהו שאנחנו יכולים לשלוט בו ולעשות בהן כרצוננו או שהם חלק מהמערכת של "אין עוד מלבדו"?. זה קצת מבלבל כשאתה אומר מצד אחד שאנחנו נשלטים לגמרי חוץ מהיכולת להתכלל בקבוצה ומצד שני שהמחשבות הן שלנו ובשליטה שלנו.

אני מבין שיש כאן מין דיכוטמיה של "אין אני לי" ו"אין עוד מלבדו" וששניהם תקפים בו זמנית, אבל האם תוכל להסביר פעם אחת ובצורה ברורה מה העבודה שלנו (שהיא שלנו במאה אחוז ובשליטה שלנו) לפני "המחסום"?

תשובה: אפילו אם אסביר לכם ברגע זה, ברגע הבא תשכחו, כי אתם כל הזמן מתחדשים מבפנים. רק אחד שעומד במקום זוכר הכול! אל תקנאו בו!

מקובל שוכח הכול – בכדי שכל פעם, במדרגה חדשה, כמו על דף לבן הוא יצייר את עצמו בדומה לבורא. לכן נדמה לו שהכול כל כך מבולבל.

הכול כתוב, אך אתם בעצמכם צריכים להתמצא במקורות. קיים חומר רב. זה לא מזיק – אלא נועד לאפשר לאדם למצוא תמיד משהו לפי רוחו, בכל מצב שבו יימצא, לפי גילו, מינו או דרגתו. לא קיים חומר מיוחד ללפני ואחרי "מחסום" – זה אותו החומר. ממליץ לכם לקרא הכול!

One comment

  1. זוהר, הקדמת ספר הזוהר, מאמר עמי אתה בשותפא, אות סא

    סא) בראשית: רבי שמעון פתח, א] ואשים דברי בפיך. כמה יש לו לבן אדם לעמול בתורה יום ולילה, כי הקב"ה מקשיב לקול העוסקים בתורה, ובכל מילה המתחדשת בתורה, על ידי האדם ההוא העמל בתורה, עושה רקיע אחד.

    א] ישעיה נא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest