דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העיגול הוא תכונתו של הבורא

העיגול הוא תכונתו של הבורא

בעולם מתגלה עכשיו ההנהגה ה"עגולה". אך אין זה אומר שהנהגת ה"יושר" נעלמת. אנחנו צריכים להבין כיצד למלא את ה"עיגולים" בעזרת ה"יושר", כלומר, כיצד לשלב את היחיד והחברה, ואלו יחסים לבנות ביניהם.

צריך להישאר ה"אני", שמנהל ומקבל את ההחלטות, שמבין ומשיג, ששואף לקראת איזושהי מטרה, אבל את כל זה אני עושה דווקא על ידי ההשפעה (העגולה), על ידי האהבה, מתוך הביטול העצמי. זהו דבר והיפוכו, כמו שכתוב: "הרוצה לחיות, ימית את עצמו" או בדומה לאופן שבו הבורא מצווה על אברהם להקריב את יצחק בנו, ומבטיח לו "כי ביצחק ייקרא לך זרע".

אנחנו לא מבינים כיצד זה אפשרי, אבל כך מתגלה ההנהגה העגולה מהצד השני. והיות ואנחנו מוצאים את עצמנו במצבים כאלה מסובכים, שבורים, לא מובנים, אנחנו מתחילים לבדוק, להבין, להתבלבל, וכך אנחנו מתקרבים לרוחניות!

הרי הרוחניות בנויה משתי הצורות האלה. ואנחנו היינו קיימים עד עכשיו רק בצורה אחת: ביושר. אני לוחץ, ואחרים לוחצים עליי, וכך כל אחד חי, בכוח האגרוף. ואפילו אם אנחנו רואים יחסים הפוכים, כמו בין אמא ותינוק – גם הם מנוהלים מצד הטבע על ידי קו היושר.

אבל ההנהגה העגולה מתגלה רק בימינו, ולכן אנחנו מרגישים כל כך חסרי אונים. כדי להתקדם, אנחנו צריכים להבין לפחות במקצת במה מדובר. ולשֵם כך אנחנו זקוקים לתכונות האהבה והאמונה למעלה מהדעת, שנמצאות למעלה מהנהגת היושר.

הן נמדדות ומתמלאות בעזרת העבודה בקו היושר, אך התכונות האלה עצמן נמצאות מעל לרצון לקבל. כשאנחנו משיגים את הרצון להשפיע, שמתלבש בתוך הרצון לקבל על ידי המסך, אנחנו נשארים בקו היושר, אבל למרות זאת, מדמים את עצמנו ל"עיגול".

העיגול הוא תכונת הבורא, וקו היושר הוא תכונת הנברא. אך כאשר אנחנו פועלים בקו היושר, באמונה למעלה מהדעת, ורוצים להיות דומים לעיגול – אנחנו ממלאים בכך את העיגולים. הבורא כביכול השאיר את המקום הזה ונתן לנו חופש פעולה. ואנחנו לא מחזירים אותו לשם בעזרת הדרישה שלנו, אלא מתחילים לפעול לבד במקום הזה, בדיוק כמו שהוא פעל כשהוא היה שם. זה נקרא שאנחנו ממלאים את העיגולים על ידי היושר.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 22.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
השלמות העגולה של העליון
ערוץ ישיר של אור
הפשטות הגדולה של השלמות העגולה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest