דף הבית / כללי / העושה שלום, יעשה שלום בינינו

העושה שלום, יעשה שלום בינינו

thumbs_nu_ty_brat_daesh_100_wp1.jpg

שאלה: כשמחפשים בקורת עליך באינטרנט (אני לא יכול לעשות שום דבר, אני כל הזמן בספקות ולכן אני כל הזמן מחפש בקורת כדי לבדוק האם אני באמת בדרך הנכונה), הרבה אנשים מאשימים אותך בכך שאתה לא מחייב את התלמידים שלך לשמור מצוות – וזה ברור, 100 פעמים ענית על זה.

בו בזמן רבים מאשימים אותך בכך שאתה מכריח את התלמידים שלך בבני ברוך לשמור מצוות ואפילו סיפרו שגירשת מישהו מבני ברוך בגלל שהוא דיבר בטלפון בשבת.

האם בבני ברוך חייבים לשמור מצוות? האם זה אמת או שקר? אם זאת אמת, אז למה לאחרים אתה אומר לא לקיים מצוות אם הם לא עשו זאת מקודם. ואם זה שקר, האם אתם ממציאים את כל זה?

תשובה: מי ששומע עלי, שונא או אוהב, אם יש בו נקודה שבלב, אז חכמת הקבלה היא נחמה בשבילו ואני רב בשבילו ("רב" מלשון גדול). אם לא, אז הוא לא מבין אותי.

אני מצהיר שאני מורה לחכמת הקבלה האמיתית, שקיבלתי את הידיעות שלי כתוצאה מלימודים אישיים אצל הרב"ש. אף אחד אחר לא קיבל את הידיעות האלה ממנו. ידוע לכול, שאני הייתי התלמיד המיוחד של הרב"ש. אני מלמד מתוך ההשגה הפרטית שלי את העולם העליון והבורא. המתנגדים שלי יכולים להאשים אותי בכל דבר, אבל רק לא באי הבנת החומר. עוד לא מצאתי מי שמשתווה אלי בכך. שישמעו את השיעורים שלי וישתכנעו בכך.

בדרך כלל כולם שואלים האם לייטמן בעד או נגד מצוות. אלא שאין לזה שום קשר לחוכמת הקבלה (ראה מאמר של בעל הסולם "מהות הדת ומטרתה"). לייטמן בעד כל המנהגים התרבותיים של העם שלו וחושב שכדאי לשמור עליהם, אבל לא יכולה להיות כפייה בזה כלפי אף אחד.

לייטמן גם חושב שכל אחד בעולם, במסגרת העם שלו, יכול לפי רצונו לשמור על המנהגים של העם שלו. בעל הסולם אומר, שאדם יכול להישאר בדתו וללמוד את חוכמת הקבלה ולהתאחד עם הבורא, כי הדתות אינן יותר מאשר מסגרת של המנהגים העממיים ואין להם שום קשר לבורא ולרוחניות. הדתות לקחו את המנהגים האלה לעצמם מחוכמת הקבלה.

כל התורה וחוכמת הקבלה נכללים במטרה אחת – ביצוע המצווה "ואהבת לרעך כמוך", שהיא המצווה הכללית, הכוללת והעיקרית של התורה, של חוק הבריאה, כי זאת תכונת הבורא.

חוכמת הקבלה מושכת על האדם את האור העליון המתקן, שמביא את האדם לתכונת האהבה לזולת. לדתות אין אמצעי כזה ולכן במקום תיקון של האדם, הדת מלמדת את האדם לבצע טכסים גשמיים וכל מיני הגבלות.

במרכז בני ברוך, בין 300 הגברים שהם התלמידים הקבועים שבקבוצה, מקובל תקנון מסורתי של מקובלים: לשמור על המצוות העיקריות (כיפה, שבת, כשרות וחופה), אסורים אלכוהוליזם וסמים (אפילו בתוך סיגריה), נדרשת השתתפות בלימודים יום יומיים ובייחוד בקבוצה, ישנן התחייבויות בהפצה וכדומה. אני אף פעם לא הסתרתי זאת.

הבעיה העיקרית של המבקרים שלי היא, שעדיין לא התפתחה בהם הנקודה שבלב. כשהם יגדלו הם יבינו. את הרוחניות אי אפשר להבין בשכל, אלא רק ברצון הבשל לכך. הביקורת שלהם אינה לעניין ולא בהתאם לנושאים שחוכמת הקבלה מדברת עליהם. הם מסתובבים מסביב לעיקר, בהתאם למה שהם מסוגלים לתפוס בחיצוניות על מנת לחוות משהו, וכמו קליפה לתפוס משהו עבור האגו שלהם. הרי זה המזון שלהם ואין להם דבר משלהם, הם ריקים. אני מבין את הטבע שלהם ומוכן לסבול אותם ולסלוח להם. הזמן בכל מקרה עובד לכיוון של גילוי חוכמת הקבלה האמיתית וכולם יגיעו לתיקון ולשלום.

9 comments

  1. הקדמת ספר הזהר/ מאמר מנעולא ומפתחא

    מא) רבי חייא ורבי וכו': ר"ח ור' יוסי היו הולכים בדרך. כשהגיעו לשדה אחד, אמר לו ר' חייא לר' יוסי: מה שאתם אומרים ברא שית, שמרומז בבראשית, ודאי כך הוא, משום שששת ימים עליונים, דהיינו רק הו"ק דבינה, הם משפיעים אל התורה, שהיא ז"א, ולא יותר. האחרים, דהיינו הג"ר דבינה, הם סתומים.

    ביאור הדברים, אורייתא היינו ז"א המכונה בשם אורייתא. שית יומין עלאין, הם ו"ק של הבינה, שהם לעילא מן הז"א. ואומר, שע"כ נרמז במלת בראשית בר"א שי"ת,  כי בראשית מורה על הבינה שחזרה להיות חכמה, כדי להשפיע אל הז"א. ומתוך שהז"א אינו מקבל ממנה ג"ר דחכמה, אלא ו"ק דחכמה בלבד, ע"כ מרומזות בחכמה זו שבבראשית האותיות בר"א שי"ת, להורות שאין לו לז"א ממנה אלא ו"ק דחכמה בלבד. כי ג"ר של החכמה נשארות סתומות לז"א ואינו משיג אותן.

    וטעם הדבר הוא, כי נודע שעתיק אתתקן בצמצום ב', דהיינו שהעלה ה' תתאה לנקבי העינים שלו, כדי להאציל לפרצוף א"א, (כנ"ל אות י"ג ד"ה וזהו). ולכן נחלק הכתר לשני חצאין, שגולגלתא ועינים ונקבי עינים נשארו בנוקבא דעתיק. ומחצית הכתר התחתון, שהוא אזן, חטם פה, נתקן לפרצוף א"א.

  2. אהבתי!!! Laughing

  3. כל בוקר שאני קמה "מוקדם " לשיעור אני יודעת שבורכתי שיום אחד במקרה פתחתי את ערוץ קרמה ,שמעתי  את הרב והבנתי שהישתנו חיי.

    אני בטוחה שהרבה אנשים ותלמידים מרגישים כמוני.  ידעתי את זה בשיעור הראשון ,  כשהוא דיבר רק אלי וידעתי שהוא כלל לא מכיר אותי. מייד הבנתי שהאדם הזה נשלח אלינו. וכך זה כל שיעור. הוא מכוון לדברים הכי אינטימיים שלי ואני יודעת שהוא כלל לא מכיר אותי . על כך תודה , תודה תודה . אין מילים לתאר כמה אנחנו מבורכים. באהבה

  4. האם כיסוי ראש חשוב מכיסוי ציצית והנחת תפילין שמופיעות בתנ"ך?

  5. מצטרפת לאסתי ואביב מעיין.  פעם ראשונה ששמעתי שיעור בבני ברוך

      אחרי 7-10  דקות נאבקתי בעצמי שלא לפרוץ בבכי

    (בכי של התרגשות/שמחה/פלא/שוק רגשי/???????)

    מדברים על דברים  שחיפשתי  ככככככללללל   החיים !!!

    בשבילי קבלה היה כמו גמרא  שרק לגברים מותר ללמוד

    לא היה לי מושג שזה מאד מאד שייך  גם  לי  ולכן גם אני מברכת בכל לב

    את בני ברוך ואת הרב לייטמן

  6. רב יקר תמשיך להוביל אותנו   , אנו איתך לכל אורך הדרך

    יישר כח

  7. תהילים קלט'

    "אחור וקדם צרתי ותשת עלי כפכה

    פליאה דעת ממני, נשגבה לא אוכל לה

    אנה אלך מרוחך, ואנה מפנך ארחק

    אם אסק שמיים שם אתה, ואציעה שאול הנך"

    תהילים מ':

    "רבות עשית אתה השם אלוהי, נפלאותך ומחשבותך אלינו, אין ערוך אליך אגידה  ואדברה עצמו מספר"

    יום טוב

    🙂

  8. יפה. סידר לי כמה דברים בראש, האם אפשר לקבל תקנון מלא של קבוצת בני ברוך.  על מנת לקחת משם הנהגות ראויות בבחינת "אמונת חכמים"?

  9. Smile אביב מעיין, יש שני שירים באנגלית שמתארים את המצב שתיארת

    1. חידוש של הפוג'יס, שמתאר בחורה שיושבת בבית קפה, והזמר שהיא לא ראתה מימייה קורא את מכתביה אחד, אחד בשיריו. הפזמון- בתרגום חופשי מאנגלית:

    "הורג אותי ברכות בשיריו, הורג אותי ברכות בשיריו, מספר את כל חיי במילותיו"

    2. השני, חידוש של איימי ויינהאוס

    בתרגום חופשי מאנגלית :

     "התייחסתי בתשומת לב רק בשיעוריך,

    ישבתי קרוב מקדימה, בכדיי שאוכל לראות,

    ההדגמות המתלהבות שלך,

    מלמד לכיתה של רק אני,

    ולא יכולתי לדבר ישירות אליך,

    יצאתי החוצה לחכות לתורי,

    במבט לאחור אני לא יודעת איך התמודדתי עם זה…" Wink

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest